Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANABİLİM DALI SEMİNERİ |
Üçüncü düzey |
VBH 600 |
|
2 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZAFER GÖNÜLALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Derste Öğrencinin ilgili bir konuda araştırma, bilgiye erişim, çeviri, farklı kaynaklardan alınan bilgileri özümseme ve makaleye dönüştürebilme, yorum yapabilme ve konular arasında bağlantı kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel veri tabanları, genel arama motorları ve kütüphane destekli ve örnek metinler üzerinden karşılıklı iletişim ve yorumlama.
|
1- |
Bilgiye erişim yöntemleri
|
2- |
Bilgiye erişim yöntemleri
|
3- |
Bilgiye erişim yöntemleri
|
4- |
Bilimsel yayınları inceleme ve okuma teknikleri
|
5- |
Bilimsel yayınları inceleme ve okuma teknikleri
|
6- |
Çeviri teknikleri
|
7- |
Çeviri teknikleri
|
8- |
Bilimsel makale yazım teknikleri
|
9- |
Bilimsel makale yazım teknikleri
|
10- |
Bilimsel makale yazım teknikleri
|
11- |
Örnek makalelerin incelenmesi
|
12- |
Örnek makalelerin incelenmesi
|
13- |
Örnek makalelerin incelenmesi
|
14- |
Örnek makalelerin incelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel bir konu hakkında literatür taraması yapmayı öğrenmek
|
2- |
Bilimsel ve mesleki etik konusunda bilgi sahibi olmak
|
3- |
Yazılı ve sözlü iletişim becerileri geliştirmek
|
4- |
Seminer sunumu ile ilgili tecrübe sahibi olmak
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Nitelikli bilim insanı olur,
|
|
2- |
Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
|
|
3- |
Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
|
|
4- |
Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
|
|
5- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
6- |
Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
7- |
Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
|
|
8- |
Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
20
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
8
|
10
|
80
|
Toplam iş yükü
|
|
|
128
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnternet erişimi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Erol Alaçam. (1995). Bilimsel Etkinlik ve Yayım. TÜBİTAK Yayınları.
|
|