Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ |
Üçüncü düzey |
MM 421 |
|
7 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ADEM GÖLEÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. dr. Fazıl Canbulut
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Ömer barışkan Yasan
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve uygulama
|
Dersin amacı
|
Üretim ve servis sistemlerinde kalitenin yerini ve önemini tanıtmak. Bir üretim ve servis prosesinin tüm aşamalarında kalite tasarımı, planlaması ve kontrolü ile ilgili yöntemlerin öğrenilmesini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Kalite, kalite Kontrol ve toplam kalite sistemi. Proses içi ve dışı kalite kontrol. Kalite maliyetleri. Kalite güvence sistemi. Fikir Üretme, analitik düşünme ve problem çözme, karar verme ve İPK tekniklerininin öğrenilmesi
|
1- |
Kalite Kavramları
|
2- |
Kalite Kavramları
|
3- |
Toplam kalite yönetimi ve 8 prensibi
|
4- |
Liderlik
|
5- |
Müşteri odaklılık
|
6- |
Süreçlerle yönetim
|
7- |
Verilere gore karar vermek
|
8- |
Paydaşlarla ilişkiler
|
9- |
Sürekli iyileştirme-kaizen
|
10- |
Sistem yaklaşımı
|
11- |
Takım çalışması, Toplam kalite yönetimi modelleri
|
12- |
İstatistiksel proses kontrol teknikleri
|
13- |
İstatistiksel proses kontrol teknikleri
|
14- |
İstatistiksel proses kontrol teknikleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kalite ve kalite yönetimindeki kavramların tanımının en anlama geldiğini kavramak.
|
2- |
Sistem yaklaşımı (süreçlerle yönetim) anlayışının anlaışılmasını sağlamak.
|
3- |
Toplam kalite yönetimi sekiz prensibinin anlaışılmasını sağlamak.
|
4- |
Sürekli İyileşme-Kaizen kavramını anlamak.
|
5- |
İPK tekniklerini uygulama becerisi kazandırmak
|
6- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
7- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahiibi olma
|
8- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma
|
9- |
Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olma
|
10- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
1
|
15
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
58
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. İbrahim Kavrakoğlu "Toplam Kalite Yönetimi" Kalder yayınları
2. Alp Esin " Toplan Kalite Yönetimi"
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Kalder yayınları
2. e. Deming "Krizden çıkış", Kalder yayını
|
|