Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 Üçüncü düzey ST 751 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yüksek lisans derslerini geçmiş olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EYÜP POLAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencinin yüksek lisans döneminde edindiği alt yapıya, tez çalışması üzerinden yeni birikimler katmak ve belli bir alanda onu uzmanlaştırmak bu dersin amacıdır.
Dersin tanımı Öğrencinin tez çalışması üzerinden sanat tarihi alanında bir konuda uzmanlaşması sağlanır.

Dersin içeriği
1- Tezin konusu çerçevesinde daha önce yapılmış çalışmalar incelenir.
2- Tezin konusu çerçevesinde daha önce yapılmış çalışmalar incelenir.
3- Tezin konusu çerçevesinde daha önce yapılmış çalışmalar incelenir.
4- Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
5- Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
6- Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
7- Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
8- Ara Sınav
9- İlgili uzmanlık alanındaki literatür değerlendirilir.
10- İlgili uzmanlık alanındaki literatür değerlendirilir.
11- İlgili uzmanlık alanındaki literatür değerlendirilir.
12- İlgili uzmanlık alanındaki literatür tez çalışması çerçevesinde değerlendirilir.
13- İlgili uzmanlık alanındaki literatür tez çalışması çerçevesinde değerlendirilir.
14- İlgili uzmanlık alanındaki literatür tez çalışması çerçevesinde değerlendirilir.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çalışma alanıyla ilgili tez hazırlar ve bir alanda uzmanlaşır.
2- Çalışma alanını belirlemek için ön hazırlık olarak farklı konularda araştırma yapar. Konulardan uygun olanı seçer. Çalışma alanını tam olarak belirler. Çalışma konusuyla ilgili olarak yapılan yayınları inceler.
3- Konuyla ilgili kaynak taraması yapabilecek ve yayınları değerlendirebilecektir. Konuyla ilgili yapılan yayınlarda ulaşılan sonuçlar ele alır. Konuyla ilgili yapılan yayınlarda eksik kalan yönleri belirleyebilecektir.
4- İncelenecek konunun tam olarak adını koyabilecektir. Çalışma konusunun bilime getireceği yenilikleri tartışabilir. Konuyu araştırma yöntemlerini belirleyebilecektir.
5- Çalışma planı hazırlayabilecektir. Çalışma planına uygun ana ve alt başlıklar belirleyebilecektir. İncelenecek konunun materyallerini toplayabilir ve değerlendirebilir.
6- İncelenecek konunun alan çalışmasını yapabilir. Konunun fotoğraflarını çekebilir ve yapıların ölçülerini alabilecektir.
7- Toplanan materyallerin değerlendirmesini yapabilecektir. Alınan ölçülerin autocad çizimlerini yapabilecektir.
8- Ele alınan konunun yazımına başlayabilir. Tarihçe, coğrafi durum ve katalog bölümünü toplanan bilgiler ışığında oluşturabilir.
9- Değerlendirme ve sonuç bölümlerini oluşturur. Çalışmaya uygun giriş ve önsöz bölümlerini oluşturabilir.
10- Konu yazımında karşılaşılan sorunları tartışabilir. Yazımda karşılaşılan sorunları giderilmeye çalışır ve düzeltmeleri yapabilir. Yazımı tamamlanan çalışmayı gözden geçirir. Gözden geçirilen çalışmayı basıma hazır hale getirir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar