Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. PAKİZE TEMTEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. PAKİZE TEMTEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Adi diferansiyel denklemlerin analizi için temel niteliksel yöntemleri ve uygulamalarını öğrenmek
|
Dersin tanımı
|
Adi diferansiyel denklemlerin analizi için temel niteliksel yöntemleri ve uygulamalarını öğrenmek
|
1- |
Lineer diferansiyel sistemler teorisi
|
2- |
Üstel operatörler
|
3- |
Kararlılık analizi
|
4- |
Dinamik sistemler
|
5- |
Varlık teklik teoremleri
|
6- |
İnvaryant manifoldlar teorisi
|
7- |
Normal form
|
8- |
Gradyan ve Hamilton sistemler
|
9- |
Yerel çatallanmalar
|
10- |
İndis Teorisi
|
11- |
Lyapunov Fonksiyonları
|
12- |
Global çatallanmalar
|
13- |
Yapısal kararlılık
|
14- |
Uygulamalar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kararlılık analizini uygulayabilir
|
2- |
Lokal çatallanmaları sınıflandırabilir
|
3- |
Gradyan ve Hamiltonyan sistemleri ve uygulamalarını bilir
|
4- |
İndis teorisini ve Lyapunov fonksiyonlarını kararlılık problemlerine uygulayabilir
|
5- |
Global çatallanma teorisini ve uygulamalarını bilir
|
6- |
Yapısal kararlılık ve uygulamalarının bilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
4
|
3
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
18
|
18
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
18
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
3
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Differential Equations and Dynamical Systems, Lawrance Perko, Springer. (2001) Nonlinear Dynamics and Chaos, Steven Strogatz, Perseus. (1994)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|