Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > TEMEL TASARIM -I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL TASARIM -I Birinci düzey ETM 111 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEM SİNANOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞE KOCATÜRK POLAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere tasarıma ilişkin kavramları tanıtmak, tasarım elemanları ve ilkelerini özgün şekilde kullanabilmelerini sağlamak.
Dersin tanımı Tasarım elemanlarını ve ilkelerini amaca uygun alanlarda kullanabilme, farklı ilkeler doğrultusunda tasarım elemanlarını endüstri ürünleri ölçeğinde kurgulayabilme, üç boyutlu düşünebilme ve kurgulayabilme, zamanı kullanma, alınan sorumluluğu yerine getirme gibi beceriler kazanma.

Dersin içeriği
1- Giriş, Ders konuları hakkında genel bilgilendirme
2- İki boyutlu tasarım bileşenleri (şekil, çizgi, renk ve doku) üzerine sunum ve tartışma. Konuya yönelik uygulama çalışmaları.
3- Şekil - zemin ilişkisi üzerine sunum ve tartışma. Konuya yönelik uygulama çalışmaları.
4- Tasar öğeleri (nokta, çizgi, yön, biçim, ölçü, vs) üzerine sunum ve tartışma. Konuya yönelik uygulama çalışmaları.
5- Tasar öğeleri (aralık, doku , renk, ton, vs) üzerine sunum ve tartışma. Konuya yönelik uygulama çalışmaları.
6- Tasar öğeleri (ışık, gölge, vs) üzerine sunum ve tartışma. Konuya yönelik uygulama çalışmaları.
7- ARA SINAV
8- Tasar ilkeleri (tekrar, harmoni, kontrast, koram, vs) üzerine sunum ve tartışma. Konuya yönelik uygulama çalışmaları.
9- Tasarım ilkeleri (egemenlik, denge, birlik, vs) üzerine sunum ve tartışma. Konuya yönelik uygulama çalışmaları.
10- Strüktür kavramı üzerine sunum ve tartışma. Konuya yönelik uygulama çalışmaları.
11- Stilizasyon (sadeceleştirme)üzerine sunum ve tartışma. Konuya yönelik uygulama çalışmaları.
12- Stilizasyon (sadeceleştirme)üzerine sunum ve tartışma. Konuya yönelik uygulama çalışmaları.
13- Metamorfoz (Dönüşüm) üzerine sunum ve tartışma. Konuya yönelik uygulama çalışmaları.
14- Metamorfoz (Dönüşüm) üzerine sunum ve tartışma. Konuya yönelik uygulama çalışmaları.
15- FİNAL SINAVI
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tasarımda kullanılan temel kavramları öğrenmek ve uygulayabilmek.
2- Bilgiye ulaşmak ve bireysel yetenekleri arttırıcı roller üstlenmek.
3- Düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürmek.
4- Görsel algılama ve soyut düşünebilme yeteneklerini geliştirmek.
5- Aktif eleştiri, ilişkilendirme, deneme, araştırma yapabilme.
6- Sanat ve tasarım alanlarınna dair yazılı ve görsel kaynaklardan yararlanabilme.
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Divanlıoğlu, H. D., Temel Tasar’ın Öğe ve İlkeleri, Birsen Yayınevi, İstanbul Gökaydın, N., (1998), Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, MEB Yayınları, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Denel, B. (1979), A Method for Basic Design, METU, Ankara. Teymur, N. Dural, T.- A. Temel Tasarım-Temel Eğitim, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, Ankara. Itten, J. (2003), Design and Form -The Basic Course at the Bauhaus and Later, John Wiley and Sons Inc., UK.

Ders ile ilgili dosyalar