Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > İSTATİSTİK VE OLASILIK II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSTATİSTİK VE OLASILIK II Birinci düzey ENM 208 Zorunlu 4 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ENM 209 İSTATİSTİK VE OLASILIK I (Dersten en az devamdan muaf olmak gerekir)
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SELDA KAPAN ULUSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. İBRAHİM DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Anlatım, Soru-Yanıt, Problem Çözme
Dersin amacı Dersin amacı öğrencilere Endüstri Mühendisliği problemlerinde karşılaşacakları istatiksel konularda uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin tanımı Bu derste özellikle İstatistik konuları uygulamalı olarak ele alınmaktadır.

Dersin içeriği
1- Örneklem ve Örneklem Alma Yöntemleri
2- Verilerin Düzenlenmesi ve Analizi
3- Paket Programlar ile Veri Düzenleme ve Analiz
4- Örnekleme Dağılımları ve Tahmin Etme
5- Nokta Tahmini ve Güven Aralığı Tahmini
6- Nokta Tahmini ve Güven Aralığı Tahmini
7- Hipotez Testi: Tek Örnekli Testler
8- Hipotez Testi: İki Örnekli Testler
9- Ki-kareye Dayanan Önemlilik Testleri
10- Regresyon ve Regresyon Çeşitleri
11- Korelasyon
12- Varyans Analizi
13- Varyans Analizi Uygulamaları
14- FİNAL SINAVI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Örnekleme konusunda istatistik teorisini uygulayarak kalite ve performans konusunda anlamlı sonuçlara ulaşabilmek.
2- Veri düzenleme ve analiz edebilmek
3- Kalite ve üretim mühendisliği konularında hipotez oluşturup test edebilme, önemlilik testleri
4- Regresyon ve Korelasyon kavramlarını kullanarak verileri yorumlayabilmek
5- Varyans Analizi
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     123
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı "Olasılık ve İstatistik", Prof.Dr. Fikri AKDENİZ, Nobel Yayınevi
Yardımcı Kaynaklar Mendenhall, W. , and Sincich, T. Statistics for Engineering and The Sciences, (Fifth Edition), Prentice Hall, Pearson Educational International, 2007.

Ders ile ilgili dosyalar