Giriş | English
Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Sosyal Bilgiler Eğitimi(y.l) > OLASILIK VE İSTATİSTİK I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OLASILIK VE İSTATİSTİK I İkinci düzey MAT 453 7 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ DELİCEOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Ali DELİCEOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR.DR. ERCAN BALCI
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Temel olasılık kavramları ve uygulamaları hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı Temel olasılık kavramlarını kapsar. Matematik ve mühendislikte karşılaşılan olasılık problemlerine analitik olarak çözüm yollarını göstermektir.

Dersin içeriği
1- Olasılık Teorisinde Temel Kavramlar
2- Bayes Teoremi
3- Olasılık Dağılım Tablosu
4- Beklenen Değer ve Uygulamaları
5- Kesikli Rastlantı Değişkenleri ve Olasılık Dağılımları
6- Varyans ve Standart Sapma
7- Kovaryans ve Korelasyon
8- ARA SINAV
9- Binom Olasılık Dağılımı ve Binom Formülü
10- Poison Dağılımı, Hipergeometrik Dağılım
11- Sürekli Olasılık Dağılımı
12- Geometrik Dağılım
13- Normal Olasılık Dağılımı
14- Binom Dağılımına Normal Yaklaşım
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Olasılık dağılımları ve özelliklerini kavrar.
2- Olasılık dağılımı türlerini tanır ve özelliklerini ifade eder.
3- Bazı özel olasılık dağılımları sosyal olaylara ait verilerin analizinde nasıl kullanıldığını kavrar.
4- Rastgele değişken ve olasılık dağılımı kavramlarının sosyal olaylar için önemini kavrar, uygulamalarını yorumlar.
5- Fiziksel ve sosyal olayların anlaşılmasında kullanılan bilimsel enstrümanların önemini anlar, bu enstrümanları kullanma seçenekleri geliştirir.
6- Hipotez testleri kavramına hakim olur. Hang şartlarda hangi testlerin kullanılması gerektiği kararını alama donanımın kazanır.
7- Fiziksel ve sosyal olayların anlaşılmasında kullanılan bilimsel enstrümanların önemini anlayabilmede önemli kazanımlar edinir, bu enstrümanları kullanma şekillerini kavrar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
2- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
3- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
4- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
5- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
6- Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
7- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8- Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme.
9- Sosyal Bilgiler alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirebilme.
10- Sosyal Bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
11- Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     174
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Probability & Statistics for Engineers &; Scientists, Ronald E. Walpole at al, Pearson Education LTD.,2007 2.Essential of Statistics,David Brink, Ventus Publishing,2010. 3. Lecture Notes statıstıcs and probabılıty,Robert J. Boik.2004 4.Olasılık ve İstatistik, Fikri Akdeniz,Akademisyen Kitabevi,2013
Yardımcı Kaynaklar 1.Probability & Statistics for Engineers &; Scientists, Ronald E. Walpole at al, Pearson Education LTD.,2007 2.Essential of Statistics,David Brink, Ventus Publishing,2010. 3. Lecture Notes statıstıcs and probabılıty,Robert J. Boik.2004 4.Olasılık ve İstatistik, Fikri Akdeniz,Akademisyen Kitabevi,2013

Ders ile ilgili dosyalar