Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YAŞAR AKAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu derste evcil hayvanlarda infertiliteye neden olan anatomik bozukluklar, bakım, beslenme ve çevre şartların haftada 1 teorik ders satinde öğretilecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Hayvanlarda doğmasal ve edinsel yapı bozuklukları, doğmasal ve edinsel anomaliler, beslenmenin fertiliteye etkisinin öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Hayvanlarda doğmasal ve edinsel yapı bozuklukları, doğmasal ve edinsel anomaliler, beslenmenin fertiliteye etkisi
|
1- |
Doğmasal Anomaliler
|
2- |
Edinsel Anomaliler
|
3- |
Karyotip Anomalileri
|
4- |
Beslenmenin Fertilite Üzerine Etkisi
|
5- |
Bakım Şartlarının Fertilite Üzerine Etkisi
|
6- |
Çevresel şartların Fertilite Üzerine Etkisi (1. Mevsimler)
|
7- |
Çevresel şartların Fertilite Üzerine Etkisi (2 Diğer Etkenler)
|
8- |
İnekler
|
9- |
Kısraklar
|
10- |
Koyun ve keçiler
|
11- |
Kedi ve köpek
|
12- |
Laboratuvar hayvanları
|
13- |
Tanı Yöntemleri
|
14- |
Tedavi ve Alınacak Önlemler (1)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dişilerde fertiliteyi etkileyen doğmasal ve edinsel anatomik bozuklukların önemi, tanı ve yaklaşım.
|
2- |
Beslenmenin Fertilite Üzerine Etkisi
|
3- |
Pet hayvanları ve çiftlik hayvanlarında Bakım Şartlarının Fertilite Üzerine Etkisi.
|
4- |
Pet hayvanlarında ve çiftlik hayvanlarında Çevresel şartların Fertilite ve pubertasa erişme üzerine etkisi.
|
5- |
Çiftlik hayvanlarında Tanı Yöntemleri, Tedavi ve Alınacak Önlemler.
|
6- |
Pet hayvanlarında Tanı Yöntemleri, Tedavi ve Alınacak Önlemler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
52
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
Morrow D.A., 1986. Current Theraphy in Theriogenology, Saunders Inc., New York
Johnston S.D., Kustritz M.V.R., Olson P.N.S., 2001. Canine and Feline Theriogenology, Saunders Inc., New York
Feldman E.C., Nelson R.W., 1996. Canine and feline endocrinology and reproduction, Saunders Inc., New York
Kedi ve Köpeklerde Doğum ve Jinekoloji(Ed: Kaymaz,Fındık,Rişvanlı, Köker 2013, Malatya)
Çiftlik Hayvanlarında Doğum ve Jinekoloji(Eds:Semacan, Kaymaz, Fındık, Rişvanlı, Köker), Medipres, 2012, Malatya.
Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|