Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sanat Tarihi > AVRUPA SANATI IV
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AVRUPA SANATI IV Birinci düzey SNT408 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Kaynaklar eşliğinde eserler, fotoğraf ve çizimlerle desteklenerek anlatılacaktır
Dersin amacı 19–20. yüzyıl Avrupa sanatı dersinde amaç; Empresyonizm, Post Empresyonizm, Ekspresyonizm, Kübizm akımları ile Soyut sanatı, ressam, heykeltıraş ve mimarların eserleri ile birlikte ayrıntılı olarak inceleyerek, tanıtmaktır.
Dersin tanımı 19–20. yüzyıl Avrupa sanatı dersi içeriğine Empresyonizm, Post Empresyonizm, Ekspresyonizm, Kübizm ve Soyut sanat girmektedir.

Dersin içeriği
1- Empresyonizm akımına giriş ; Claude Monet, Edouard Manet
2- Empresyonizm ressamları; Berthe Morisot, Camille Pisarro, Pierre Auguste Renoir.
3- Empresyonizm ressamları; Edgar Degas, Henri Toulouse Lautrec, Paul Gaugin,
4- Empresyonizm ressamları; Georges Seurat, Paul Cezanne, Vincent Van Gogh.
5- Empresyonizm heykeltıraşı; Auguste Rodin.
6- Ekspresyonizm akımına giriş ve Henri Matisse, Georges Rouault.
7- Ekspresyonist ve Fovist ressamlar ; Emil Nolde, Franz Marc, Wassily Kandinsky, Oskar Kokoschka.
8- Ara Sınav (Vize)
9- Kübizm ve soyut sanata giriş.
10- Kübizm heykeltıraşları; Aristide Maillol,Wilhelm Lehmbruck
11- Pablo Picasso.
12- Kübizm ressamları; Fernand Leger, Robert Delaunay, Marcel Duchamp.
13- Soyut sanat heykeltıraşları; Constantin Brancusi, Raymond Duchamp-Vıllon, Alexander Archipenko, Jacques Lipchitz.
14- Fütürist akıma giriş ve ressamları; Carlo Carra, Umberto Boccioni, Joseph Stella.
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Empresyonizm akımının genel özelliklerini bilir; Sanatçılarının (Claude Monet, Edouard Manet) kim olduğunu söyler.
2- Empresyonizm ressamlarını eserleriyle birlikte tanır.
3- Empresyonizm heykeltıraşlarını ve eserlerini bilir.
4- Ekspresyonizm akımının genel özelliklerini söyler.
5- Ekspresyonist ve fovist ressamların eserlerini, genel özelliklerini tanır.
6- Kübizm akımının genel özelliklerini söyler.
7- Kübizm ressamlarını eserleriyle birlikte tanır.
8- Kübizm heykeltıraşlarını ve eserlerini bilir.
9- Soyut sanat heykeltıraşlarını tanır.
10- Fütürist akımını genel özellikleri ile tanır ve sanatçılarını eserleri ile bilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri içeren ders kitapları ve diğer kaynaklarla desteklenen bilgilere sahip olma, sahip olduğu bu bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, edindiği bilgiyi alanında kullanabilme.
2- Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak sanat eserini tanımlayabilme, sanat eserlerine dini, mitolojik ve ikonografik açıdan bakabilme, analiz ve yorum yapabilme.
3- Bir eserin öz niteliklerinden yola çıkarak dönemin genel özelliklerini ayırt edebilme ve farklı eserler arasında bağlantı kurabilme.
4- Farklı dillerde yer alan epigrafik ve paleografik yazıları okuyabilme ve disiplinler arası çalışma yaparak çözümleyebilme.
5- Bilimsel düşünme becerisi kazanarak analitik düşünebilme.
6- Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
7- Alanı ile ilgili belgeleme, restitüsyon ve restorasyon yöntemlerini uygulayabilme, plan, kesit, izdüşümü gibi çizim tekniklerini kullanarak çizim yapabilme.
8- Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak kendini sürekli olarak yenileyebilme
9- Kütüphane, arşiv, internet gibi kaynaklardan yararlanma biçimini öğrenme ve alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme
10- Alan çalışmalarında arazinin yapısına uygun bir çalışma sistemi kurabilme.
11- Kültür varlıklarını koruma ve onarma ile ilgili edindiği bilgileri çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme, 2863 sayılı kanun çerçevesinde çalışma disiplini sağlayabilme.
12- Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik yöntemleri bilme ve uygulayabilme.
13- Çeşitli coğrafyaların uygarlık ve kültürleri arasında bağlantı kurabilme.
14- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi geliştirebilme.
15- İslami dönem Türk sanatının ortaya koyduğu kültürel mirası öğrenme, tanıma ve tanıtma yeteneği kazandırabilme
16- Tarih öncesi devirler dahil, Orta ve yeni çağlar boyunca Avrupa’daki mimari, resim ve heykel konularında bilgilendirme ve değişen üslupları tanıyabilme yeteneği kazandırabilme.
17- Mimari, seramik, halı-kilim vb. dokumalar, minyatür, hat, çini, maden, resim, heykel, kalem işi, sikke ve vb. başlıca Sanat Tarihi konularında bilgilendirebilme.
18- Sanat Tarihi alanında kültürel mirasın evrenselliğine inanarak kültürlere ve değerlere eşit mesafede olabilme.
19- Saha çalışmalarında Sanat Tarihi yöntem ve teknikleri ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
20- Günümüzde karşılaşılan problemlerden yola çıkarak geçmiş ve bugün arasında bağlantı kurup, geleceğe dair çıkarımlarda bulunabilme.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar John Rewald, Post Impressionism from Van Gogh to Gauguin, New York 1962. John Golding, Cubism: A History and an Analysis, 1907-1914, Boston 1968. John Rewald, Impressionism in Perspective, New Jersey, 1978. Joel Isaacson, The Crisis of Impressionism:1878-1882, Michigan 1979. Paul Vaugt, Expressionism: German Painting 1905-1920, New York 1980. Frederıck Hartt, Art, A History of Painting, Sculpture, Architecture, New York 1989

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -