Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NURAY CANER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ, DOÇ. DR. YAĞMUR SEZER EFE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif öğrenme metodları ve uygulama
|
Dersin amacı
|
Derste; ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerinde aldığı bilgileri kullanarak Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği’nin bir alanı ile ilgili yapılmış projeleri yorumlaması, proje geliştirmesi ve bir örnek proje sunabilmesi beklenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Çocuk sağlığının korunması/geliştirilmesi/sürdürülmesi ve çocuk hastalıklarında bakım/rehabilitasyonda çocuk ve ailesine yönelik mevcut/olası sorunlara ilişkin yapılan araştırmaları tartışarak çözümü için proje üretmektir.
|
1- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
2- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
3- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
4- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
5- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
6- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
7- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
8- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
9- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
10- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
11- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
12- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
13- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
14- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenim kuramlarına ilişkin bilgileri hemşirelik uygulamalarında kullanabilme.
|
2- |
Gelişim kuramlarına ilişkin bilgileri hemşirelik uygulamalarında kullanabilme.
|
3- |
Uygulamada ailenin ve çocuğun kültürünü dikkate alma ve etik ilkelere uygun davranabilme.
|
4- |
Çocuk ve ailesine bütüncül yaklaşımla bakım verebilme.
|
5- |
Sağlıklı/ hasta çocuğun bakımında hemşirelik kuram ve modellerine ilişkin bilgilerini kullanabilme.
|
6- |
Alanı ile ilgili araştırmaların kanıt düzeylerini değerlendirerek uygulamada kullanabilme.
|
7- |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında terapotik iletişim ve oyunu kullanabilme
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik ve gelişim teorilerini kullanma bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Hemşirelikte eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme.
|
|
3- |
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma bulgularını klinik ortamda hemşireliğe uygulayabilme.
|
|
4- |
Gelişim kuramlarını kullanarak çocuğun gelişimini değerlendirebilme
|
|
5- |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin bir sorunu bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
7- |
Farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
8- |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
14
|
8
|
112
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
131
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Çalışma alanı ile ilgili süreli yayınlar
ilgili alanla ilgili güncel kitaplar.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnternette yer alan güncel araştırma makaleleri
İnternette yer alan güncel derlemeler
|
|