Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Müzik Anasanat Dali (yüksek Lisans) > ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA İkinci düzey ÇSH 603 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NURAY CANER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ, DOÇ. DR. YAĞMUR SEZER EFE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Aktif öğrenme metodları ve uygulama
Dersin amacı Derste; ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerinde aldığı bilgileri kullanarak Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği’nin bir alanı ile ilgili yapılmış projeleri yorumlaması, proje geliştirmesi ve bir örnek proje sunabilmesi beklenmektedir.
Dersin tanımı Çocuk sağlığının korunması/geliştirilmesi/sürdürülmesi ve çocuk hastalıklarında bakım/rehabilitasyonda çocuk ve ailesine yönelik mevcut/olası sorunlara ilişkin yapılan araştırmaları tartışarak çözümü için proje üretmektir.

Dersin içeriği
1- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
2- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
3- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
4- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
5- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
6- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
7- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
8- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
9- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
10- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
11- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
12- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
13- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
14- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenim kuramlarına ilişkin bilgileri hemşirelik uygulamalarında kullanabilme.
2- Gelişim kuramlarına ilişkin bilgileri hemşirelik uygulamalarında kullanabilme.
3- Uygulamada ailenin ve çocuğun kültürünü dikkate alma ve etik ilkelere uygun davranabilme.
4- Çocuk ve ailesine bütüncül yaklaşımla bakım verebilme.
5- Sağlıklı/ hasta çocuğun bakımında hemşirelik kuram ve modellerine ilişkin bilgilerini kullanabilme.
6- Alanı ile ilgili araştırmaların kanıt düzeylerini değerlendirerek uygulamada kullanabilme.
7- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında terapotik iletişim ve oyunu kullanabilme
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2- Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3- Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4- Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6- Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7- Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 8 112
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     131
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çalışma alanı ile ilgili süreli yayınlar ilgili alanla ilgili güncel kitaplar.
Yardımcı Kaynaklar İnternette yer alan güncel araştırma makaleleri İnternette yer alan güncel derlemeler

Ders ile ilgili dosyalar