Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA İkinci düzey ÇSH 603 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NURAY CANER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ, DOÇ. DR. YAĞMUR SEZER EFE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Aktif öğrenme metodları ve uygulama
Dersin amacı Derste; ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerinde aldığı bilgileri kullanarak Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği’nin bir alanı ile ilgili yapılmış projeleri yorumlaması, proje geliştirmesi ve bir örnek proje sunabilmesi beklenmektedir.
Dersin tanımı Çocuk sağlığının korunması/geliştirilmesi/sürdürülmesi ve çocuk hastalıklarında bakım/rehabilitasyonda çocuk ve ailesine yönelik mevcut/olası sorunlara ilişkin yapılan araştırmaları tartışarak çözümü için proje üretmektir.

Dersin içeriği
1- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
2- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
3- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
4- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
5- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
6- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
7- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
8- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
9- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
10- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
11- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
12- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
13- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
14- ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenim kuramlarına ilişkin bilgileri hemşirelik uygulamalarında kullanabilme.
2- Gelişim kuramlarına ilişkin bilgileri hemşirelik uygulamalarında kullanabilme.
3- Uygulamada ailenin ve çocuğun kültürünü dikkate alma ve etik ilkelere uygun davranabilme.
4- Çocuk ve ailesine bütüncül yaklaşımla bakım verebilme.
5- Sağlıklı/ hasta çocuğun bakımında hemşirelik kuram ve modellerine ilişkin bilgilerini kullanabilme.
6- Alanı ile ilgili araştırmaların kanıt düzeylerini değerlendirerek uygulamada kullanabilme.
7- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında terapotik iletişim ve oyunu kullanabilme
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 8 112
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     131
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çalışma alanı ile ilgili süreli yayınlar ilgili alanla ilgili güncel kitaplar.
Yardımcı Kaynaklar İnternette yer alan güncel araştırma makaleleri İnternette yer alan güncel derlemeler

Ders ile ilgili dosyalar