Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NURAY CANER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ, DOÇ. DR. YAĞMUR SEZER EFE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif öğrenme metodları ve uygulama
|
Dersin amacı
|
Derste; ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerinde aldığı bilgileri kullanarak Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği’nin bir alanı ile ilgili yapılmış projeleri yorumlaması, proje geliştirmesi ve bir örnek proje sunabilmesi beklenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Çocuk sağlığının korunması/geliştirilmesi/sürdürülmesi ve çocuk hastalıklarında bakım/rehabilitasyonda çocuk ve ailesine yönelik mevcut/olası sorunlara ilişkin yapılan araştırmaları tartışarak çözümü için proje üretmektir.
|
1- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
2- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
3- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
4- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
5- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
6- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
7- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
8- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
9- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
10- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
11- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
12- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
13- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
14- |
ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenim kuramlarına ilişkin bilgileri hemşirelik uygulamalarında kullanabilme.
|
2- |
Gelişim kuramlarına ilişkin bilgileri hemşirelik uygulamalarında kullanabilme.
|
3- |
Uygulamada ailenin ve çocuğun kültürünü dikkate alma ve etik ilkelere uygun davranabilme.
|
4- |
Çocuk ve ailesine bütüncül yaklaşımla bakım verebilme.
|
5- |
Sağlıklı/ hasta çocuğun bakımında hemşirelik kuram ve modellerine ilişkin bilgilerini kullanabilme.
|
6- |
Alanı ile ilgili araştırmaların kanıt düzeylerini değerlendirerek uygulamada kullanabilme.
|
7- |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında terapotik iletişim ve oyunu kullanabilme
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
14
|
8
|
112
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
131
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Çalışma alanı ile ilgili süreli yayınlar
ilgili alanla ilgili güncel kitaplar.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnternette yer alan güncel araştırma makaleleri
İnternette yer alan güncel derlemeler
|
|