Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (y.l.) > ÖZEL BETONLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖZEL BETONLAR İkinci düzey İNŞ 576 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERHAN İLKENTAPAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF DR CENGİZ DURAN ATİŞ PROF DR OKAN KARAHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Normal ders anlatımı.
Dersin amacı Özel olarak üretilen betonların temel ilkeler ve kavramlar ışığında uygulamada kullanılan türlerini ayrıntılarıyla incelemektir.
Dersin tanımı Özel üretim teknikli betonlar; püskürtme betonlar, prepakt betonlar. Özel amaçlı betonlar; hafif betonlar, ağır betonlar, vakumlu betonlar , polimer betonlar vb.

Dersin içeriği
1- Hafif Beton
2- Ağır Beton
3- Kendiliğinden Yerleşen Beton
4- Lifli Beton
5- Püskürtme Beton
6- Yüksek Dayanımlı Betonlar
7- Polimer Beton
8- Brüt Beton
9- Vakumlu Beton
10- Kütle Betonları
11- Yıkama Beton
12- Prepakt Beton
13- Silindirle sıkıştırılan beton
14- Yol Betonları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hafif, Normal ve Ağır beton türlerini kavramak.
2- Kendiliğinden yerleşen betonu tanımak.
3- Lifleri ve Lifli betonu öğrenmek.
4- Yüksek dayanımlı ve Yüksek Performanslı betonları tanımak.
5- Kütle Betonunu kavramak.
6- Yol betonlarını tanımak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 30 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 3 15
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Beton Teknolojisi, Prof. Dr. İlker Bekir Topçu, Osmangazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü, 2006.
Yardımcı Kaynaklar Beton, Prof.Dr. Bülent BARADAN, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayın Bürosu, 2012.

Ders ile ilgili dosyalar