Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > SOLUNUM SİSTEMİ PATOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOLUNUM SİSTEMİ PATOLOJİSİ Birinci düzey VPT 610 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ayhan ATASEVER, Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM, Yard. Doç. Dr. M. Önder KARAYİĞİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Burun boşluğu sinuslar farinks, hava keseleri, larinks ve trakede gelişim, dolaşım ve metabolizma bozuklukları ile yangıları verilecek bu organların viral, bakteriyel, mikotik, paraziter hastalıkları üzerinde durulacaktır
Dersin tanımı Burun boşluğu sinuslar farinks, hava keseleri, larinks ve trakede gelişim, dolaşım ve metabolizma bozuklukları ile yangıları verilecek bu organların viral, bakteriyel, mikotik, paraziter hastalıkları üzerinde durulan derstir

Dersin içeriği
1- Burun boşluğu, sinuslar ve farinksin anatomisi, histomorfolojisi ve anomalileri
2- Burun boşluğu, sinuslar ve farinksin savunma mekanizmaları ve viral hastalıkları
3- Burun boşluğu, sinuslar ve farinksin bakteriyel hastalıkları
4- Burun boşluğu, sinuslar ve farinksin mantar ve protozoal hastalıkları
5- Larinks ve trakenin morfolojisi,savunma mekanizmaları ve yangıları
6- Larinks ve trakenin viral ve bakteriyel hastalıkları
7- Bronş, bronşiol ve akciğerlerin morfolojisi ve anomalileri ve savunma reaksiyonları
8- Bronş ve bronşiollerin yangıları ve bakteriyel hastalıkları
9- Bronş ve bronşiollerin viral ve mikrobial hastalıkları
10- Lober pnömoniler
11- İnterstisyel pnömoniler
12- Akciğerlerin viral hastalıkları
13- Akciğerlerin bakteriyel hastalıkları
14- Akciğerlerin paraziter hastalıkları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bronş, bronşiol ve akciğerlerin gelişim, dolaşım ve metabolizma bozuklukları, yangıları ve tümörlerini anlamak.
2- Bronş, bronşiol ve akciğerlerin viral, bakteriyel, mikotik, paraziter hastalıklarını incelemek.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Milli ÜH, Hazıroğlu, R; Veteriner Patoloji Cilt II, Tamer Matbaacılık-Yayıncılık, Ankara, 1998.
Yardımcı Kaynaklar 1. Milli ÜH, Hazıroğlu, R; Veteriner Patoloji Cilt I, Tamer Matbaacılık-Yayıncılık, Ankara, 1998. 2. Alibaşoğlu M, Yeşildere T; Veteriner Sistemik Patoloji Cilt I, Bakoğlu Matbaası, İstanbul, 1989.

Ders ile ilgili dosyalar