Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ AZİZ ŞATANA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. Aziz ŞATANA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. Aziz ŞATANA
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu ders tarla bitkilerinin standartlarını ve depolama şartlarının nasıl olacağını öğretir.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilere tarla bitkilerinin standartları ve depolama koşulları hakkında fikir verir.
|
1- |
Standardların tanımlanması
|
2- |
Standartlaşmanın amaçları
|
3- |
Standartlaşmanın yararları
|
4- |
Standardizasyonda tahıl ve yemeklik baklagil taneleri
|
5- |
Tahıllar ve yemeklik baklagillerin standardizasyonu
Tahılların sınıf altsınıf faktörleri
Tahılların kalite faktörleri
|
6- |
-Buğday standardı, -Arpa standardı, -Çavdar standardı, -Yulaf standardı,-Mısır standardı,-Pirinç standardı,-Kuşyemi standardı
|
7- |
-Mercimek standardı, -Nohut standardı, -Fasulye standardı, -Bakla standardı, -Börülce standardı
|
8- |
Yemeklik baklagillerin kalite faktörleri
|
9- |
Tahıl ve yemeklik baklagil tanelerinin depolanması
-Depolama faktörleri
-Yığın kalınlığı
-Havalandırma
-Sıcaklık
|
10- |
Depolama yerleri ve şekilleri
|
11- |
Tahılların alım baremleri, satın alma şartları ve destekleme alım fiyatlarının oluşumu
TMO Ziyareti
|
12- |
Endüstri Bitkileri Standartlarının tanımlanması, faydaları ve gerekliliği
Endüstri Bitkileri gruplandırılmaları ve bu gruplara dahil olan bitkilerin genel özellikleri
Endüstri Bitkileri gruplarına giren bitkilerin genel tohumluk özellikleri (farklı içeriklerinin olması)
|
13- |
Endüstri Bitkileri içine giren bazı özel bitkilerle ilgili standart hazırlama örnekleri
Öncelikli Endüstri Bitkilerinin standartlarının hazırlanması (ayçiçeği, pamuk, tütün)
|
14- |
Endüstri Bitkilerinde muhafaza ve depolama gerekliliği, muhafaza şekilleri,
depo çeşitleri ve depolamada uygulanacak teknikler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tarla Bitkilerinden standartları oluşturulmuş olan bitkilerin standartları öğrenilmiş olur
|
2- |
Bitkilerin standartlarının bilinmesi, çeşit farklılıkları, karışıklıklar, kaliteli olup olmama, depolanacak üründe olması gereken özellikler hakkında bilgi sahibi olunur
|
3- |
Standardizasyon hakkındaki tanımları bilir
|
4- |
Tohumluk Kontrol ve Sertifikasyonu Kurumunu öğrenir
|
5- |
Uluslar arası standart logolarını öğrenir
|
6- |
Uluslar arası standardizasyon kuruluşlarının bazılarının ismini bilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
69
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları ve sunuları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Türk Starndartları Enstitüsünden(TSE) temin edilen tarla bitkilerine ait standartlardan hazırlanmış ders notları ve bu notlara ait sunumlar
|
|