Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey MB 203 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Akademik Beklentiler: Tüm öğrencilerin üniversitenin gerektirdiği bilgi ve beceriye sahip olması beklenmektedir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Hatice ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Öğrenme öğretme becerileri, eğitimde alanında yaşanan değişimler ve öğretim ilke yöntemleri konusunda bilgi edinme. Bu derste öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örneklerinin hazırlanması va geliştirilmesi, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, öğretim araç ve gereçleri, öğretmen yeterlikleri gibi konular üzerinde durulacaktır.
Dersin tanımı Öğrenme öğretme becerileri, eğitimde alanında yaşanan değişimler ve öğretim ilke yöntemleri konusunda bilgi edinme. Bu derste öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örneklerinin hazırlanması va geliştirilmesi, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, öğretim araç ve gereçleri, öğretmen yeterlikleri gibi konular üzerinde durulacaktır.

Dersin içeriği
1- Hafta Öğretim İlkele
2- Hafta Öğretim İlkeleri
3- Hafta Öğretim Stratejileri
4- Hafta Öğretim Stratejileri
5- Öğretim Yöntemleri
6- Öğretim Yöntemleri
7- Ara Sınav
8- Öğretim Yöntemleri
9- Öğretim Yöntemleri
10- Öğretim Yöntemleri
11- Öğretim Teknikleri
12- Öğretim Teknikleri
13- Çağdaş Öğretim Yaklaşımları
14- Çağdaş Öğretim Yaklaşımları
15- Finaş
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 1- Öğrenme öğretme becerileri geliştirme,
2- Eğitimde alanında yaşanan değişimler ve öğretim ilke yöntemleri konusunda bilgi edinme
3- ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örneklerinin hazırlanmasının ve geliştirilmesinin öğrenilmesi
4- Bu derste öğretimle ilgili temel kavramları öğrenme
5- Öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, öğretim araç ve gereçlerin öğrenilmesi
6- Öğretmen yeterliklerinin öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 1 5 5
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı S. DEMİR. (2011) Öğretmen adayları için öğretim ilke ve yöntemleri ders notları, Kayseri. Demirel, Ö. (2011). Öğretme sanatı, Ankara: PegemA Yayıncılık. Sönmez, V. (2011). Öğretim ilke ve yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar S. DEMİR. (2011) Öğretmen adayları için öğretim ilke ve yöntemleri ders notları, Kayseri. Demirel, Ö. (2011). Öğretme sanatı, Ankara: PegemA Yayıncılık. Sönmez, V. (2011). Öğretim ilke ve yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar