Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Mimarlik > SÜRDÜRÜLEBİLİR BİNALAR VE KARBON AYAK İZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÜRDÜRÜLEBİLİR BİNALAR VE KARBON AYAK İZİ Birinci düzey MİM S152 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SELMAN SEVİNDİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Selman SEVİNDİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Ders 2 saatlik teorik bir ders olarak verilir. Dersin geçme notu ara sınavın %40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavının %60’ının toplamından oluşmaktadır.
Dersin amacı Öğrencilere, kullanıcıların karbon ayak izini azaltma yöntemlerini ve sürdürülebilir bina tasarımlarını öğretmek, ayrıca çevresel sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratmak.
Dersin tanımı Bu ders, sürdürülebilir bina tasarımı, karbon ayak izi hesaplama, ve çevresel etki değerlendirmelerini kapsar. Öğrenciler, enerji verimliliği, yenilenebilir enerji entegrasyonu ve atık yönetimi gibi konuları öğrenecekler.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve Giriş
2- İklim Değişikliği, Sürdürülebilirlik ve Ekoloji
3- Ekolojik Kent Planlaması, Yeşil Altyapı ve Biyolojik Çeşitlilik
4- Sürdürülebilir Bina Tasarımının Temelleri
5- Karbon Ayak İzi ve Çevresel etki Değerlendirmeleri
6- Ekolojik Yapı Malzemeleri ve Sıfır Karbon Binalar
7- Resmi Tatil
8- Karbon Ödünleşiminin Tartışılması
9- Ara Sınav
10- Yaşam Döngüsü Kavramı
11- Yaşam Döngüsü Analizi Uygulamaları
12- Döngüsel Ekonomi Kavramı
13- Yapılı Çevrede Döngüsel Ekonomi Uygulamaları
14- Karşılaştırmalı Karbon Ayak İzi Uygulamaları
15- Karşılaştırmalı Karbon Ayak İzi Uygulamaları
16- Karşılaştırmalı Karbon Ayak İzi Uygulamaları
17- Karbon Politikaları ve Yönetmelikler
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sürdürülebilir bina tasarımının temel prensiplerini anlama ve uygulama becerisi kazanır.
2- Sürdürülebilir malzeme seçimi ve atık yönetimi stratejilerini uygulama becerisi kazanır.
3- Döngüsel ekonomi stratejilerinin temellerini kavrama becerisi kazanır.
4- Çevresel etki değerlendirmelerini gerçekleştirme ve raporlama becerisi kazanır.
5- Karbon ayak izi hesaplamaları yapabilme ve değerlendirme becerisi kazanır.
6- Karbon azaltım stratejilerinin davranışsal değişikliklerle ilişkisini değerlendirme becerisi kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2- Tasarım Düşüncesi Becerisi
3- Kuramsal Bilgi Becerisi
4- Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5- Eleştirel Düşünme
6- Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7- Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8- Geniş Kapsamlı Tasarım
9- İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10- Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11- Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12- Taşıyıcı Sistemler
13- Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14- Proje ve Yapım Yönetimi
15- Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16- Sürdürülebilir Tasarım
17- Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18- Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19- Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1. Pelsmakers, S. (2015) The Environmental Design Pocketbook. 2nd Editio. London, UK: RIBA Publishing. 2. Mumovic, D. and Santamouris, M. (2009) A Handbook of Sustainable Building Design and Engineering - An Integrated Approach to Energy, Health and Operational Performance. London/New York: Routledge-Taylor and Francis Group. 3. Aghayeva, N. and Bogenç, Ç. (2022) Mimaride Ekolojik Yaklaşımlar. Edited by B. Bekci. Ankara: İKSAD Publishing House. 4. Kim, J.-J. and Rigdon, B. (1998) Sustainable Architecture Module: Introduction to Sustainable Design. 5. WRI (2016) Şehirlerde Bina Verimliliği Çalışmalarının İvmelendirilmesi (Accelerating Building Efficiency) - Kent Liderleri için Sekiz Eylem. Washington.

Ders ile ilgili dosyalar