Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SELMAN SEVİNDİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Selman SEVİNDİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders 2 saatlik teorik bir ders olarak verilir. Dersin geçme notu ara sınavın %40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavının %60’ının toplamından oluşmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere, kullanıcıların karbon ayak izini azaltma yöntemlerini ve sürdürülebilir bina tasarımlarını öğretmek, ayrıca çevresel sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, sürdürülebilir bina tasarımı, karbon ayak izi hesaplama, ve çevresel etki değerlendirmelerini kapsar. Öğrenciler, enerji verimliliği, yenilenebilir enerji entegrasyonu ve atık yönetimi gibi konuları öğrenecekler.
|
1- |
Tanışma ve Giriş
|
2- |
İklim Değişikliği, Sürdürülebilirlik ve Ekoloji
|
3- |
Ekolojik Kent Planlaması, Yeşil Altyapı ve Biyolojik Çeşitlilik
|
4- |
Sürdürülebilir Bina Tasarımının Temelleri
|
5- |
Karbon Ayak İzi ve Çevresel etki Değerlendirmeleri
|
6- |
Ekolojik Yapı Malzemeleri ve Sıfır Karbon Binalar
|
7- |
Resmi Tatil
|
8- |
Karbon Ödünleşiminin Tartışılması
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Yaşam Döngüsü Kavramı
|
11- |
Yaşam Döngüsü Analizi Uygulamaları
|
12- |
Döngüsel Ekonomi Kavramı
|
13- |
Yapılı Çevrede Döngüsel Ekonomi Uygulamaları
|
14- |
Karşılaştırmalı Karbon Ayak İzi Uygulamaları
|
15- |
Karşılaştırmalı Karbon Ayak İzi Uygulamaları
|
16- |
Karşılaştırmalı Karbon Ayak İzi Uygulamaları
|
17- |
Karbon Politikaları ve Yönetmelikler
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sürdürülebilir bina tasarımının temel prensiplerini anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
2- |
Sürdürülebilir malzeme seçimi ve atık yönetimi stratejilerini uygulama becerisi kazanır.
|
3- |
Döngüsel ekonomi stratejilerinin temellerini kavrama becerisi kazanır.
|
4- |
Çevresel etki değerlendirmelerini gerçekleştirme ve raporlama becerisi kazanır.
|
5- |
Karbon ayak izi hesaplamaları yapabilme ve değerlendirme becerisi kazanır.
|
6- |
Karbon azaltım stratejilerinin davranışsal değişikliklerle ilişkisini değerlendirme becerisi kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
2
|
32
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
77
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Pelsmakers, S. (2015) The Environmental Design Pocketbook. 2nd Editio. London, UK: RIBA Publishing.
2. Mumovic, D. and Santamouris, M. (2009) A Handbook of Sustainable Building Design and Engineering - An Integrated Approach to Energy, Health and Operational Performance. London/New York: Routledge-Taylor and Francis Group.
3. Aghayeva, N. and Bogenç, Ç. (2022) Mimaride Ekolojik Yaklaşımlar. Edited by B. Bekci. Ankara: İKSAD Publishing House.
4. Kim, J.-J. and Rigdon, B. (1998) Sustainable Architecture Module: Introduction to Sustainable Design.
5. WRI (2016) Şehirlerde Bina Verimliliği Çalışmalarının İvmelendirilmesi (Accelerating Building Efficiency) - Kent Liderleri için Sekiz Eylem. Washington.
|
|