Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DÖNAY YUVALI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İBRAHİM NARİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Derste teorik konular anlatılacak ve farklı problemlerin metodolojik çözümleri öğretilecektir.
|
Dersin amacı
|
Derste, spektroskopik tekniklerin temel prensiplerin verilerek, teorik ve pratik bilgilerinin öğrenciye öğretilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Spektroskopi, elektromanyetik spektrum, ölçüm teknikleri (absorpsiyon, emsiyon, kırılma, polarize ışık), optik spektroskopisinin temelleri, optik spektroskopi aletleri
|
1- |
Elektromanynetik ışımanın tanımı, elektromanyetik spektrum
|
2- |
Absorpsiyon, emisyon, floresans, iyonizasyon, elektromanyetik ışımanın saçılması
|
3- |
Nukleer manyetik rezonans spektroskopisi
|
4- |
Kütle Spektroskopisi
|
5- |
Atomik absorpsiyon spektroskopisi
|
6- |
IR Spektroskopisi
|
7- |
Ultraviolet ve görünür absorpsiyon spektroskopisi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Yüksek basınçlı sıvı kromatografisi (HPLC)
|
10- |
Süper kritik akışkanlı sıvı kromatografisi ve aletleri
|
11- |
X-Işınları spektroskopisi
|
12- |
Gaz kromatografisi
|
13- |
Elemental analiz
|
14- |
İlaç analizlerinde spektroskopinin kullanımı ile ilgili örnekler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Spektroskopide kullanılan terimler
|
2- |
Elektromanyetik ışının özellikleri
|
3- |
Spektroskopik tekniklerin temelleri
|
4- |
Spektroskopik cihazlar
|
5- |
Spektroskopide görülen problemler
|
6- |
Spektroskopinin kantitatif analizde kullanımı
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Analiz metotlarının temellerini bilir
|
|
2- |
Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
|
|
3- |
Kalitatif analiz yapar
|
|
4- |
Kanlitatif analiz yapar
|
|
5- |
Kalitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
6- |
Kantitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
7- |
Analizde metot seçimi yapar
|
|
8- |
Analiz sonuçlarını değerlendirir
|
|
9- |
İlaç analizine karar verir
|
|
10- |
Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
5
|
60
|
Ödevler
|
2
|
15
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
20
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
202
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Wilfried M.A. Niessen, Liquid Chromatography–Mass Spectrometry Taylor and Francis Group, USA, 2006
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Joachim Weiss, Handbook of Ion Chromatography, WILEY-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA, Weinheim, 2004
2. G. Gauglitz and T. Vo-Dinh, Handbook of Spectroscopy, WILEY-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA, Weinhei, 2003
3. Harry G. Brittain, Spectroscopy of Pharmaceutical Solids Taylor & Francis Group, 270 Madison Avenue, New York, 2006
|
|