Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > TAŞ ATÖLYE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TAŞ ATÖLYE Birinci düzey HEY308.1 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Anlatım, tartışma, uygulama
Dersin amacı Heykel sanatında kullanılan taş malzemesinin olanaklarının tanınması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Heykel sanatının geleneksel malzemelerinden birisi olan taşın plastik olarak etkilerinin incelenmesi.

Dersin içeriği
1- Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
2- Yapılacak çalışma için form araştırmalarının yapılması ve tasarımların değerlendirilmesi
3- Belirlenen tasarımın maketinin yapılması
4- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
5- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
6- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
7- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
8- Ara sınav değerlendirmesi
9- Yapılacak çalışma için form araştırmalarının yapılması ve tasarımların değerlendirilmesi
10- Belirlenen tasarımın maketinin yapılması
11- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
12- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
13- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
14- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
15- Final sınav değerlendirmesi
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Taş malzemesine dair teknik bilgilere hakim olma
2- Form ve malzeme ilişkisine dair bilgileri edinme
3- Taş malzemesi ve diğer malzemeler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Sanatçı katalogları

Ders ile ilgili dosyalar