Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Çin Dili ve Edebiyati (y.l) > ÇİN EDEBİYATI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİN EDEBİYATI I İkinci düzey ÇDE513 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.ÖĞR. ÜYESİ NURCAN KALKIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Öğretme ve Tartışma
Dersin amacı Öğrencilere Çin edebiyatı hakkında detaylı bilgi vermek ve Çin edebiyat tarihini öğrenmelerini sağlamak. Aynı zamanda edebi çalışmaları analiz etmelerini desteklemek.
Dersin tanımı Bu ders Çin Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu öğrencileri için yapılmaktadır. Öğrencilerin Çin edebiyatı dışında dili, kültürü üzerine de bilgi sahibi olmaları sağlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Çin edebiyat tarihi ile tanışma tartışmaları.
2- Şarkılar Kitabı: Günlük Hayatın Lirik Edebiyatı
3- Dört Kitap Beş Klasik
4- Han Hanedanlığı Dönemi Edebiyatı
5- Kuzey ve Güney Hanedanlıkları Edebiyatı ve Şair Tao Yuanming
6- Felsefi ve Edebi Eserler
7- Felsefi ve Edebi Eserler
8- Ara Sınav
9- Song Hanedanlığı Dönemi Edebiyatı
10- Tang Dönemi Şairleri ve Şiirleri (Li Bai, Du Fu vb.)
11- Ming ve Qing Dönemi Edebiyatı
12- Dört Büyük Roman
13- Dört Büyük Roman
14- Modern Edebiyata Doğru Tarihi Süreç
15- Final Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Çin edebiyat tarihine dair detaylı bilgi sahibi olur.
2- Çin edebi eserlerini tanır.
3- Edebi eserleri analiz etme yeteneğine sahip olur.
4-
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3- Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4- Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5- Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6- Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7- Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8- Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
11- Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 7 4 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Hongxiang Li/Qingyu Li, Chinese Literature (Çin Edebiyatı), Eastchina Normal University Press (Doğu Çin Nornal Üniveritesi Basımevi),2012. -Liu Zhaoming, Zhongguo Wenxue 1 (Çin Edebiyatı 1), Likya Yayınları, Antalya, 2016. -Li Chunyu, Eski Çağlardan Günümüze Çin Edebiyatı, Kaynak Yayınları, İstanbul, 2020. -Yao Dan, Çin Edebiyatı Şarkılar Kitabından Günümüze Köklü Gelenek, Kaynak Yayınları, İstanbul, 2016.
Yardımcı Kaynaklar Çin Edebi Eserleri

Ders ile ilgili dosyalar