Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > FARSÇA II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FARSÇA II İkinci düzey İTS 580 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ ÇAVUŞOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ ÇAVUŞOĞLU
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Farsça II dersi, Farsça I dersinin devamı ve tamamlayıcısı olarak, bünyesinde Fars dilini daha yoğun ve daha detaylı olarak kullanma amaç edinilir. Gramer kullanımı, günlük ifadeler, metin tahlilleri daha fazla konu edinilir
Dersin tanımı Kültür tarihimiz açısından çok önemli olan Farsça eserlerin incelenmesi ve yeni metinler üretilmesi için zemin hazırlamayı amaçlayan bir derstir

Dersin içeriği
1- Farsçada ‘kendi’ anlamına gelen ifadenin kullanım tarzları
2- Soru kalıpları. Olumlu ve olumsuz cevap formlar
3- Düz cümle, doğrudan aktarım
4- Farsçada belirli ve belirsiz isimler
5- Farsçada tamlama kalıbı. Mülkiyet, konum vs. için kullanılan yapı
6- Farsçada harfi cerler ve kullanımları
7- Farsçada bütün fiil zamanları çekimi
8- Günlük hayatta kullanılan bazı ifadeler
9- Dolaylı aktarım ve ifadeler
10- Çoğul isimler. Fars dilinde çoğul yapma kalıpları
11- Fars dilinde yardımcı fiiller ve kullanımları
12- Farsçada ilgi cümlesi
13- Sayılar ve sıra sayıların kullanımı
14- Farsçada yazı dili ve konuşma dili arasındaki farklar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Farsça günlük konuşmalar daha yoğun bir şekilde öğrenilir
2- Tamlama ve temel cümle yapıları öğrenilir
3- Farsça sayı sistemleri üzerinde detaylı egzersizler yapılır
4- Farsçada yazı dili ve konuşma dili arasındaki farklar kavranılır
5- Farsça metin tahlilleri yapılır, farsça cümle kurgusu kavranılır.
6- Günlük hayatta kullanılan bazı temel ifadeler kavranır
7- Klasik Farsça metinlerden seçme metinler tartışılır, öğrenilir
8- Modern Farsçanın farklı diyalektleri öğrenilir
9- Fars dilinin modern sözlükleri üzerine yoğun egzersizler yapılır
10- Farsçanın Türkçe üzerinde kelime ve terim olarak yaptığı etki kavranılır

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Farsça Ders Notları/ Prof. Dr. Ali Çavuşoğlu
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar