Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ATÖLYE II |
İkinci düzey |
RES508 |
|
2 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NURDAN GÖKÇE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. NURDAN GÖKÇE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
Anlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
|
Dersin amacı
|
Alana yönelik kazanılan teknik, teorik ve pratik bilgilerin geliştirilmesini sağlamak ve öğrencilerin yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak disiplinler arası sanatsal uygulama yapmaya yönlendirmek
|
Dersin tanımı
|
1- Günümüz sanatına ilişkin teorik, estetik ve pratik bilginin verilmesi
2 ? Yaratıcılığın üst düzeyde kullanımıyla kavramlar arasında ilişkiler ve bağlamlar kurulması
3-Grup çalışmalarıyla sanatsal düzlemde projeler üretilmesi, akademik düzeyde tartışılıp geliştirilmesi
4-Farklı sanat disiplinlerini araştırılarak kavram ve bağlamın derinleştirilmesi
5-Edinilen kuram bilgisinin nesneleştirilmesi, amaca yönelik araçların yenilikçi bir biçimde kullanılması
|
1- |
Gruplar oluşturarak güncel sanat yapıtları üzerine konuşmalar ve tartışmalar
|
2- |
Gruplar oluşturarak güncel sanat yapıtları üzerine konuşmalar ve tartışmalar
|
3- |
Çağdaş Sanatçılardan örneklerin incelenmesi ve tartışılması
|
4- |
Çağdaş Sanatçılardan örneklerin incelenmesi ve tartışılması
|
5- |
Bireysel yaklaşımlarla çağdaş sanattaki konumun tartışılması. Sanatsal çalışmalar için konu, kavram, bağlam ve içeriğin belirlenmesi
|
6- |
Ögrenci calismalarini malzeme, teknik, bicim ve içerik acisindan tartismak. Ögrenci calismalarini malzeme, teknik, bicim ve içeriğin belirlenmesi
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Öğrenci yapitlari üzerine atelye ici tartismalar ve gorusmeler
|
9- |
Öğrenci yapitlari üzerine atelye ici tartismalar ve gorusmeler
|
10- |
Günümüz sanatından öne çıkan sanatçıların araştırılması ve öğrencilerin sunumları.
|
11- |
Günümüz sanatından öne çıkan sanatçıların araştırılması ve öğrencilerin sunumları
|
12- |
Uygulama.
|
13- |
Uygulama.
|
14- |
Uygulama
|
15- |
Sınav
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci sanat eseri oluşturma sürecinde çok yönlü düşünme ve uygulama pratiğini geliştirir ve derinleştirir, Akademik düzeyde alanına yönelik araştırma yapma becerisi kazanır, Ulusal ve uluslar arası düzeyde çağın sanatını takip eder, yorumlar ve tartışır.
|
2- |
Bireysel ve grup projelerinde alanıyla ilgili bilişim ve iletişim teknolojileri bilgisini kullanır, Disiplinler arası çalışarak betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı ilkelerini kullanarak, bir sanat eserini kavrar.
|
3- |
-
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
12
|
60
|
Ödevler
|
7
|
10
|
70
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
4
|
20
|
80
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
248
|
AKTS
|
|
|
10.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Carroll, Noël E. Theories of Art Today,The University of Wisconsin Press, 2000
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tunalı, İsmail. Estetik Beğeni Çağdaş Sanat Felsefesi Üzerine, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2010
Aguirre, Peio Azimi, Negar, Vitamin P2 ?New Perspectives in Painting?, Phaidon,London, 2011
Stallabrass. Julian, Sanat A.Ş. Çağdaş Sanat ve Bienaller çev: Elçin Gen, İletişim Yayınları, İstanbul, 2009
? Adorno, Theodor, Kültür Endüstrisi Sanat Yönetimi, çev: Elçin Gen İletişim Yayınları, İstanbul, 2007
Plastik Sanatlar alanında yayın yapan sanat dergileri
İnternet ortamında var olan sanat eserlerine dair metinler, dökümanlar, görseller, videolar
|
|