Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KORO I |
Üçüncü düzey |
MÜZ209 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
KIVANÇ AYCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Önerileri sözlü anlatımla koroya iletme, Örnek vererek kavratma, Ritim ve aralık sorunlarının çözümünü kolaylaştırma, İşitme eğitiminde kullanılan yöntemlerden yararlanma, Koroyu daha büyük başarılar için güdüleme, Verimi artırmaya yönelik önerilerde bulunma, Seslendirme-yorumlama ile ilgili öneriler getirme.
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin doğru, temiz ses üretmesi, sesi koro ile kaynaştırıp bütünleştirme becerisi geliştirmesini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Bu dersin içeriğinde öncelikli olarak ses kalitesi geliştirme çalışmaları, Soprano, Alto, Tenor ve Bas’ın karakteristik özelliklerini geliştirmeye yönelik çalışmalar, Koroda Ses Eğitimi Çalışmalarında ve Seslendirilip-Yorumlanması sırasında izlenen yöntemler, doğru, temiz ses üretme, rezonans geliştirme, sesi koro ile kaynaştırıp bütünleştirme becerisi geliştirme çalışmaları, diksiyon ve artikülasyon çalışmaları yer almaktadır.
|
1- |
Partilerin karakteristik özellikleri.
|
2- |
Koro partilerinin ses sınırlarının öğrenilmesi.
|
3- |
Şefin yönetim şekline koronun uyum sağlama çalışmaları.
|
4- |
Örnek eser üzerinde crescendo, diminuendo çalışmaları.
|
5- |
Örnek eser üzerinde nefes alma teknikleri.
|
6- |
Örnek eser üzerinde uzun süreli nefes çalışmaları.
|
7- |
Partiler arasında uyum çalışmaları.
|
8- |
Örnek eser üzerinde söz vurguları çalışması.
|
9- |
Vize Haftası.
|
10- |
Yatay ve dikey aralıkların temiz entenasyonu.
|
11- |
Kanon ve imitasyon çalışmaları.
|
12- |
Örnek eser üzerinde nüans, tempo çalışmaları.
|
13- |
Müzik cümlelerinin anlaşılabilir seslendirilmesi.
|
14- |
Final Haftası.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çok sesli koro üyesi olmanın gerekliliklerini yerine getirmek
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
72
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Koro Albümü I Çevik,Suna Yurt renkleri basımevi(2000)
Piyano Eşlikli Çocuk Şarkıları T.C.Kültür Bakanlığı 2002
Koro Eğitimi ,Yönetimi ve Teknikleri Çevik,Suna Yurt renkleri yayınevi(1999).
Çocuk Şarkıları I-II Kıvrak,Yakup .Önder matbaa (2002)
Kır Çiçekleri Sun,Muammer Önder Matbaa (1997).
Sevgi Çiçekleri Çocuk Şarkıları Türkmen,Uğur-Güyer,Burak Yurt
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|