Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > QUANTUM COMPUTING
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
QUANTUM COMPUTING Birinci düzey BS 402 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ FATMA ÖZGE ÖZKÖK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKÇEN YUVALI ÇELİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders anlatma (interaktif), Power point ile sunum, soru-cevap tartışma yöntemleri kullanılarak teorik ders işlenmektedir.
Dersin amacı Biyoteknoloji ve Biyoinformatik konuları hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Moleküler Biyoloji ve Bilgisayar Teknolojisinin Birleşimi

Dersin içeriği
1- Biyoteknolojinin tanımı
2- Uygulama alanları
3- Disiplinlerarası yapısı
4- Sınıflandırılması
5- Türkiye de biyoteknoloji endüstrisi , Biyosorbsiyon ve Biyodegradasyon
6- Biyoreaktör teknikleri
7- Mikroorganizmalar ve mikrobial metabolizma ürünleri
8- Ara Sınav
9- Biyoteknoloji için mikroorganizma geliştirme
10- Rekombinant DNA Teknolojisi
11- İnsan Genom Projesi
12- Biyosensörler
13- Biyoinformatik: Moleküler biyoloji ve bilgisayar teknolojisinin bileşimi
14- Biyoinformatik uygulama yöntemleri
15- Etik ve Biyoteknoloji
16- Final sınavı
17- Bütünleme sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyoteknoloji hakkında deneyim kazandırmak
2- Öğrencileri biyoteknolojinin uygulamaları konusunda bilgilendirmek
3- Biyoinformatik ve uygulamaları hakkında bilgilendirmek
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Thieman, W.J, Palladino, M A, Biyoteknolojiye Giriş, Palme Yayıncılık, Ankara, 2013

Ders ile ilgili dosyalar