Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği ( Doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 Üçüncü düzey MKM 812 Zorunlu 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SEBAHATTİN ÜNALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve uzaktan
Dersin amacı Bu dersin amacı, doktora öğrencilerinin, orjinal bir konuda yeni bir metot geliştirmeleri ya da var olan bir metodu farklı alanlara uygulamaları ve yapacakları araştırmaları da bu prensipler üzerinde kurarak tez çalışmalarını yürütmelerine yardımcı olur.
Dersin tanımı Bu ders danışmanlsrın bilgi ve becerilerini doktora öğrencilerine aktararak bilimsel temellere dayalı yazım kurallarına uygun bir tez yazılmasını sağlar.

Dersin içeriği
1- Doktora tezi konusundaki literatür çalışmaları
2- Doktora tezinin konusunun belirlenmesi
3- Doktora öğrencisinin doktora tezi çalışmalarının geliştirilmesinin sürekli kontrolü
4- Doktora tezinin yazılma aşamasında kontrolü
5- Yazılan tezin savunulup, başarıyla tamamlanmasıdır.
6- İçerik
7- İçerik
8- İçerik
9- İçerik
10- İçerik
11- İçerik
12- İçerik
13- İçerik
14- İçerik
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek yeni tasarımlar için endüstriye uygulayabilmek
2- Yeni bir konu çalışma metodu geliştirmek
3- Bilinen bir metodu geliştirerek farklı malzeme, süreç yada sistemlere uygulamak
4- Çalışma sonuçlarını bilimsel makaleler şeklinda yayınlayarak literatüre katkıda bulunmak
5- Çıktı
6- Çıktı
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 450 450
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 100 100
Toplam iş yükü     628
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar