Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > DÜNYA COĞRAFYASI VE TURİZM DESTİNASYONLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DÜNYA COĞRAFYASI VE TURİZM DESTİNASYONLARI Üçüncü düzey REH213.4 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET UMUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Mehmet Umur
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Turizm coğrafyası ve bu konu ile ilgili kavramsal çerçeveyi tanımlanabilecek ve sürdürülebilir turizmin geliştirilmesinde strateji ve planlamanın önemini açıklanması ve Dünyadaki genel turizm destinasyonları ile ilgili bilgi verilmesi
Dersin tanımı Turizm coğrafyası açıklanarak Dünyadaki belli başlı destinasyonlar hakkında bilgi verilir.

Dersin içeriği
1- Turizm- Coğrafya İlişkisi
2- Coğrafya ve Sürdürülebilirlik
3- Turizm ve İklim
4- Turizm Kaynakları
5- Avrupa Seyahat Destinasyonları
6- Avrupa Seyahat Destinasyonları II
7- Asya Pasifik Bölgesi Seyahat Destinasyonları
8- Afrika Seyahat Destinasyonları
9- Okyanusya Seyahat Destinasyonları
10- Orta Doğu Seyahat Destinasyonları
11- Kuzey Amerika
12- Güney Amerika
13- UNESCO Dünya Kültür Mirası
14- Antik Dünya''nın Yedi Harikası
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Turizm coğrafyası ve bu konu ile ilgili kavramsal çerçeveyi tanımlayabilecek ve sürdürülebilir turizmin geliştirilmesinde strateji ve planlamanın önemini açıklayabilecektir.
2- Doğal coğrafi kaynaklar ve turizm türlerini değerlendirebilecek.
3- Beşeri ve kültürel kaynaklar ve turizm türlerini değerlendirebilecek.
4- Uluslararası turizm ulaştırması ve turist akışını açıklayabilecek.
5- Dünya turizm bölgelerini tanıyabilecek.
6- Dünya Turizm arz ve talep trendlerini uluslararası turist akışında değerlendirebilecek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 1 3
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özgüç, N. (2015). Turizm Coğrafyası Özellikler ve Bölgeler. Çantay Kitabevi, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar UNWTO Tourism Highlights.

Ders ile ilgili dosyalar