Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Özel Hukuk (doktora) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Üçüncü düzey HKÖ 694 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Murat DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. İsmail ATAMULU, Arş. Gör. Alperen POLAT
Dersin veriliş şekli Derste, belirlenen konu başlıkları öğrenciler tarafından yazılı ödev olarak hazırlanacak ve sözlü olarak sunulacak; sunumu yapan öğrenci tarafından belirlenen ve sunum sırasında diğer öğrencilerce tespit edilen konular üzerinde tartışma açılacak; yargı kararları üzerinde durularak, bunların isabeti belirlenmeye çalışılacak ve doktrin ışığında yeni görüşler geliştirilecek.
Dersin amacı Öğrencilerin tez çalışmasından önce özgün bir eser ortaya koymasıdır. Bu sayede tez yazım sürecinde karşılaşılması muhtemel sorunlar hakkında tecrübe edinilmesidir.
Dersin tanımı Tez çalışması öncesinde hazırlık yapmak.

Dersin içeriği
1- Seminer hazırlanmasına dair genel bilgi verilmesi
2- Bu süreçte karşılaşılması muhtemel sorunların ortaya konması
3- Seminer konusuna dair öğrencilerden teklif alınması
4- Öğrenci tekliflerinin değerlendirilmesi
5- Belirlenen konuya dair literatür araştırması yapılması
6- Yerli ve yabancı literatürün genel anlamıyla taranması
7- Ulaşılan literatürün değerlendirilmesi
8- Belirlenen konuya dair yargı uygulamasının tespiti
9- Belirlenen konuya dair yargı kararlarının değerlendirilmesi
10- Seminerin hazırlanması
11- Sunum planının değerlendirilmesi
12- Sunumun yapılması
13- Yapılan eleştiriler çerçevesinde seminerin tekrar gözden geçirilmesi
14- Değerlendirme
15- Seminerin tamamlanması
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Seminer konusuyla ilgili bilgi sahibi olmak
2- Literatür inceleme becerisi
3- Akademik çalışma hazırlanırken dikkat edilecek hususlar
4- Akademik yazım becerisi kazanma
5- Akademik çalışma hazırlama
6- Akademik sunum yapma yeteneği kazanma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 2 6
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 15 5 75
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar