Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AMERİKAN EDEBİYATI |
İkinci düzey |
ELIT 518 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Önşart yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL ATEŞCİ KOÇAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. CRISTINA MIRELA NICOLAESCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Grup tartışması, yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin temel amacı Amerikanın kültürel tarihindeki en ünlü edebi akımları ve yazarları öğrencilere aşina kılmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders temelde Amerikalı önde gelen yazarların ve edebi akımların çalışmasıdır.
|
1- |
Derse giriş ve müfredatın sunulması. Ön değerlendirme testi.
|
2- |
Amerikan edebiyatına has şeyler(ingiliz ve diğer edebiyatlarla kıyaslanacak olursa)- genel bir bakış(teorik altyapı); periyotlandırma; önemli tarihi olaylar; önde gelen yazarlar
|
3- |
Herşey nasılbaşladı: 1607-1776: sömürge dönemi- dönemin yazarları 1765-1790: devrim çağı- dönem yazarları 1775-1828: erken ulusal dönem- dönem yazarları
|
4- |
1828-185: Romantik dönem (Amerikan rönesansı veya transandantalizm olarak da bilinir) Edgar Allen Poe
|
5- |
1865-1900 : Gerçekçi dönem 1900-1914 : Natüralistik dönem
|
6- |
Ara sınav öncesi genel tekrar (ana hatlar)
|
7- |
1914-1939 : Amerikan modernist dönem
|
8- |
1920s : Caz dönemi , Harlem Rönesansı 1920s, 1930s : “kayıp jenerasyon”
|
9- |
1939-günümüz : Çağdaş dönem • 1950s : Beat kuşağı • 1960s, 1970s : kontrakültür
|
10- |
Afro-Amerikan yazarlar, Amerikan yerlisi yazarlar, Asya kökenli Amerikalı yazarları da içeren ancak bunlarla sınırlı olmayan Etnik edebiyatlar
|
11- |
Proje taslaklarının PowerPoint sunumu
|
12- |
Sunulan proje taslakları hakkında yuvarlak masa tartışması ve geri dönüt
|
13- |
Elde edilen geri dönütler ve öneriler ışığında proje taslakları üzerinde yeniden çalışma.
|
14- |
Incelenen edebi eserler üzerine son sözler
|
15- |
FINAL
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Doğru terminolojiyi kullanarak önemli metinleri okumak ve yorumlamak.
|
2- |
Diğer ingilizce edebiyatlardan ayrımının farkında olarak, okunan edebi parçalardan Amerikan kültürü ve edebiyatı hakkında doğru çıkarımlar yapmak.
|
3- |
Kaşifler tarafından üretilen edebi kaynaklardan başlamak üzere, Amerikan edebiyatındaki önemli tarihi ve kültürel olguların bilgisine sahip olmak.
|
4- |
farklı zaman dilimlerindeki edebi akımların esas noktalarını öğrenmek.
|
5- |
En önemli Amerikalı yazarların temel eserlerini bilmek ve yorumlamak.
|
6- |
Ders süresince edinilen bilgi ve beceriyle bir araştırma çalışması yazabilmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
1
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
8
|
1
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
4
|
56
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
15
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bercovitch, Sacvan (ed.), The Cambridge History of American Literature, USA: 1994
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Erik V.R. Rangno. Contemporary American Literature (1945–Present), American Literature in its Historical, cultural, and Social Contexts, Facts on File, Infobase Publishing, 2006 Baym, Nina et al. (eds.), The Norton Anthology of American Literature, NY (1998) Tom Smith and al. ed. Discovery of the Americas 1492–1800, Facts on File, Infobase Publishing, 2005 Horwitz, Richard P., The American Studies Anthology (2001) A Glossary of Literary Terms, 6th ed., by M.H. Abrams and Longman Companion to English Literature by Christopher Gillie Andrews, William L., Foster, Frances Smith and Harris, Trudier (eds.), The Concise Oxford Companion to African American Literature (2001) Cheung, King-kok (ed.), An Interethnic Companion to Asian American Literature (1996)
|
|