Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İngiliz Dili ve Edebiyati (yüksek Lisans > AMERİKAN EDEBİYATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AMERİKAN EDEBİYATI İkinci düzey ELIT 518 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Önşart yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL ATEŞCİ KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. CRISTINA MIRELA NICOLAESCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Grup tartışması, yüz yüze
Dersin amacı Dersin temel amacı Amerikanın kültürel tarihindeki en ünlü edebi akımları ve yazarları öğrencilere aşina kılmak.
Dersin tanımı Bu ders temelde Amerikalı önde gelen yazarların ve edebi akımların çalışmasıdır.

Dersin içeriği
1- Derse giriş ve müfredatın sunulması. Ön değerlendirme testi.
2- Amerikan edebiyatına has şeyler(ingiliz ve diğer edebiyatlarla kıyaslanacak olursa)- genel bir bakış(teorik altyapı); periyotlandırma; önemli tarihi olaylar; önde gelen yazarlar
3- Herşey nasılbaşladı: 1607-1776: sömürge dönemi- dönemin yazarları 1765-1790: devrim çağı- dönem yazarları 1775-1828: erken ulusal dönem- dönem yazarları
4- 1828-185: Romantik dönem (Amerikan rönesansı veya transandantalizm olarak da bilinir) Edgar Allen Poe
5- 1865-1900 : Gerçekçi dönem 1900-1914 : Natüralistik dönem
6- Ara sınav öncesi genel tekrar (ana hatlar)
7- 1914-1939 : Amerikan modernist dönem
8- 1920s : Caz dönemi , Harlem Rönesansı 1920s, 1930s : “kayıp jenerasyon”
9- 1939-günümüz : Çağdaş dönem • 1950s : Beat kuşağı • 1960s, 1970s : kontrakültür
10- Afro-Amerikan yazarlar, Amerikan yerlisi yazarlar, Asya kökenli Amerikalı yazarları da içeren ancak bunlarla sınırlı olmayan Etnik edebiyatlar
11- Proje taslaklarının PowerPoint sunumu
12- Sunulan proje taslakları hakkında yuvarlak masa tartışması ve geri dönüt
13- Elde edilen geri dönütler ve öneriler ışığında proje taslakları üzerinde yeniden çalışma.
14- Incelenen edebi eserler üzerine son sözler
15- FINAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doğru terminolojiyi kullanarak önemli metinleri okumak ve yorumlamak.
2- Diğer ingilizce edebiyatlardan ayrımının farkında olarak, okunan edebi parçalardan Amerikan kültürü ve edebiyatı hakkında doğru çıkarımlar yapmak.
3- Kaşifler tarafından üretilen edebi kaynaklardan başlamak üzere, Amerikan edebiyatındaki önemli tarihi ve kültürel olguların bilgisine sahip olmak.
4- farklı zaman dilimlerindeki edebi akımların esas noktalarını öğrenmek.
5- En önemli Amerikalı yazarların temel eserlerini bilmek ve yorumlamak.
6- Ders süresince edinilen bilgi ve beceriyle bir araştırma çalışması yazabilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 3 1 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bercovitch, Sacvan (ed.), The Cambridge History of American Literature, USA: 1994
Yardımcı Kaynaklar Erik V.R. Rangno. Contemporary American Literature (1945–Present), American Literature in its Historical, cultural, and Social Contexts, Facts on File, Infobase Publishing, 2006 Baym, Nina et al. (eds.), The Norton Anthology of American Literature, NY (1998) Tom Smith and al. ed. Discovery of the Americas 1492–1800, Facts on File, Infobase Publishing, 2005 Horwitz, Richard P., The American Studies Anthology (2001) A Glossary of Literary Terms, 6th ed., by M.H. Abrams and Longman Companion to English Literature by Christopher Gillie Andrews, William L., Foster, Frances Smith and Harris, Trudier (eds.), The Concise Oxford Companion to African American Literature (2001) Cheung, King-kok (ed.), An Interethnic Companion to Asian American Literature (1996)

Ders ile ilgili dosyalar