Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA AKGÜL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA AKGÜL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ergonomi problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisinin kazanılması ve Ergonomik tasarımın, diğer endüstriyel dersler içerisindeki önemini göstermek için temel ilkeler ve uygulamalar hakkında gerekli bilgiyi vermek.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Ergonominin Tanımı, Ergonominin Kısa Tarihçesi, Ergonominin Önemi
|
2- |
Ergonominin Disiplinlerarası Doğası, Ergonomiyi Üretkenlik ve Verimliliği Arttırmada Kullanabilir miyiz?
|
3- |
İnsan-Makina Sistemlerinin Ana Unsurları, Manuel, Mekanik ve Otomatik Sistemler, Çalışma Sistemlerinin Sınıflandırılması
|
4- |
İş İstasyonu Tasarımında Antropometri, Antropometrik Ölçümlerin Tanımı, Antropometrik Tasarım İçin Prosedürler
|
5- |
Antropometrik Verilerin İstatiksel Analizi, Antropometrik Ölçümlerin Endüstriyel Tasarım İçin Kullanımı, Alıştırmalar ve Örnekler
|
6- |
Antropometrik Verilerin İstatiksel Analizi, Antropometrik Ölçümlerin Endüstriyel Tasarım İçin Kullanımı, Alıştırmalar ve Örnekler
|
7- |
Fiziksel İşyükü ve enerji Harcaması, Bireysel Farklılıklar, Farklı iş İstasyonlarında Fiziksel İş Yükünün Ölçümleme Örnekleri
|
8- |
Manuel Kaldırma, Kaldırma için Biyomekanik Model, Malzeme Taşıma Yardımcıları, Malzeme Taşıma Araçları
|
9- |
Çalışma Duruşu Seçimi, Ayakta Durma, Oturma, veya Yarı Oturuş Pozisyonu, Kötü Duruşları Tanımlama, Konveyörlerde Çalışma
|
10- |
Sürekli Aynı Haraketten Kaynaklanan Yaralanma sebepleri, Tekrarlayan Hareket Yaralanmasının enküçüklenmesi İçin Tasarım Talimatları
|
11- |
El altleri Tasarımı, İşi İşçiye Uydurmak, Kullanıcı için Tasarım, El Aletleri için Yaralanmayı Önleyici Tasarım Talimatları
|
12- |
İnsan-Bilgisayar Etkileşimi
|
13- |
Ergonomik Tasarım
|
14- |
Ergonomik Tasarım
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ergonomi biliminin tanımı, kapsamı ve ilişli olduğu disiplinleri anlatabilir.
|
2- |
Farklı işlevlere yönelik donatı tasarımında antropometrik verileri kullanabilir.
|
3- |
İnsan vücudunun yapısal özellikleri, hareket sistemini açıklayabilir.
|
4- |
Ergonomik açıdan istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlayabilir.
|
5- |
Antropometri kavramı ve içmekan tasarımında önemli antropometrik boyutları ve bunların kullanımını açıklayabilir
|
6- |
Ergonomik tasarım
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik becerilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşıyalayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
|
|
4- |
Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
9- |
Mühendislik alanındaki sanayi uygulamaları için gereki olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
|
|
10- |
Endüstriyel Tasarım Mühendisliliği ile ilgili bazı paket programlarını kullanma becerisi.
|
|
11- |
Mühendislik pratiğini görme, tanıma, öğrenme ve uygulama etkinliklerini kapsayan genişlikte eğitim.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
10
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
14
|
14
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ders notu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
*
|
|