Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Endüstriyel Tasarim Müh.(yl) > ERGONOMİK TASARIM VE ATÖLYE ÇALIŞMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ERGONOMİK TASARIM VE ATÖLYE ÇALIŞMALARI İkinci düzey ETM 516 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA AKGÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA AKGÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Ergonomi problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisinin kazanılması ve Ergonomik tasarımın, diğer endüstriyel dersler içerisindeki önemini göstermek için temel ilkeler ve uygulamalar hakkında gerekli bilgiyi vermek.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Ergonominin Tanımı, Ergonominin Kısa Tarihçesi, Ergonominin Önemi
2- Ergonominin Disiplinlerarası Doğası, Ergonomiyi Üretkenlik ve Verimliliği Arttırmada Kullanabilir miyiz?
3- İnsan-Makina Sistemlerinin Ana Unsurları, Manuel, Mekanik ve Otomatik Sistemler, Çalışma Sistemlerinin Sınıflandırılması
4- İş İstasyonu Tasarımında Antropometri, Antropometrik Ölçümlerin Tanımı, Antropometrik Tasarım İçin Prosedürler
5- Antropometrik Verilerin İstatiksel Analizi, Antropometrik Ölçümlerin Endüstriyel Tasarım İçin Kullanımı, Alıştırmalar ve Örnekler
6- Antropometrik Verilerin İstatiksel Analizi, Antropometrik Ölçümlerin Endüstriyel Tasarım İçin Kullanımı, Alıştırmalar ve Örnekler
7- Fiziksel İşyükü ve enerji Harcaması, Bireysel Farklılıklar, Farklı iş İstasyonlarında Fiziksel İş Yükünün Ölçümleme Örnekleri
8- Manuel Kaldırma, Kaldırma için Biyomekanik Model, Malzeme Taşıma Yardımcıları, Malzeme Taşıma Araçları
9- Çalışma Duruşu Seçimi, Ayakta Durma, Oturma, veya Yarı Oturuş Pozisyonu, Kötü Duruşları Tanımlama, Konveyörlerde Çalışma
10- Sürekli Aynı Haraketten Kaynaklanan Yaralanma sebepleri, Tekrarlayan Hareket Yaralanmasının enküçüklenmesi İçin Tasarım Talimatları
11- El altleri Tasarımı, İşi İşçiye Uydurmak, Kullanıcı için Tasarım, El Aletleri için Yaralanmayı Önleyici Tasarım Talimatları
12- İnsan-Bilgisayar Etkileşimi
13- Ergonomik Tasarım
14- Ergonomik Tasarım
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ergonomi biliminin tanımı, kapsamı ve ilişli olduğu disiplinleri anlatabilir.
2- Farklı işlevlere yönelik donatı tasarımında antropometrik verileri kullanabilir.
3- İnsan vücudunun yapısal özellikleri, hareket sistemini açıklayabilir.
4- Ergonomik açıdan istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlayabilir.
5- Antropometri kavramı ve içmekan tasarımında önemli antropometrik boyutları ve bunların kullanımını açıklayabilir
6- Ergonomik tasarım
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve mühendislik becerilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşıyalayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
4- Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
9- Mühendislik alanındaki sanayi uygulamaları için gereki olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
10- Endüstriyel Tasarım Mühendisliliği ile ilgili bazı paket programlarını kullanma becerisi.
11- Mühendislik pratiğini görme, tanıma, öğrenme ve uygulama etkinliklerini kapsayan genişlikte eğitim.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 10 50
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 1 3 3
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ders notu
Yardımcı Kaynaklar *

Ders ile ilgili dosyalar