Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİN SOSYOLOJİSİ II |
Üçüncü düzey |
İLH408 |
|
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. ÜMIT HARUN AKKAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CELALEDDİN ÇELİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş.Gör. Hakan TAFRAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitimi ve sunum/seminer hazırlama
|
Dersin amacı
|
İslam dünyasındaki din sosyolojisi çalışmalarından bahsetmek ve yakın dönem Türk sosyologlarının din ve toplum arasındaki ilişkiye dair düşüncelerini ele almak.
|
Dersin tanımı
|
Sosyolojinin ve din sosyolojisinin genel olarak İslam dünyasındaki, özel olarak ise Türkiye''''''''''''''''deki serüvenini inceler.
|
1- |
Sosyolojinin Klasik ve Modern Çağlarında Din
|
2- |
İslam Dünyasında Din Sosyolojisi
|
3- |
İslam Sosyolojisi Tartışmaları
|
4- |
Din Sosyolojisinin Türkiye Serüveni
|
5- |
Yakın Dönem Türk Sosyologları-I: Şerif Mardin
|
6- |
Yakın Dönem Türk Sosyologları-II: Erol Güngör
|
7- |
Yakın Dönem Türk Sosyologları-III: Nurettin Topçu
|
8- |
Yakın Dönem Türk Sosyologları-IV: Cemil Meriç
|
9- |
Küreselleşme Sürecinde Sekülerleşme ve Dinin Geleceği
|
10- |
Popüler Kültür ve Din: Dindarlığın Değişen Yüzü
|
11- |
Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi ve Hareketi - I
|
12- |
Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi ve Hareketi - II
|
13- |
Anadolu Şehirleşmesinde Gelenek ve Din - I
|
14- |
Anadolu Şehirleşmesinde Gelenek ve Din - II
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Din ve toplumun karşılıklı etkileşimini içeren ilişkiyi kavrar.
|
2- |
Toplumsal olayları bilimsel bir yaklaşımla analiz etmeyi öğrenir.
|
3- |
Dini-toplumsal olaylara sosyolojik bir bakış açısı kazanır.
|
4- |
Eleştirel düşüncenin öneminin farkına varır.
|
5- |
Din dahil belli başlı toplumsal kurumların, toplumun bütünlüğü içinde işlevsel bir rol oynayabileceğini fark eder.
|
6- |
Dinin sosyo-kültürel tarafını analiz eder.
|
7- |
Din ile diğer toplumsal kurumlar arasındaki ilişkinin farkına varır.
|
8- |
Dini-tarihi olaylarla günümüz olayları arasında bağlantı kurar.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
3
|
15
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
68
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Abdurrahman Kurt, Din Sosyolojisi, 2. baskı, Sentez yay., İstanbul, 2012; John Bird, Din Sosyolojisi Nedir, Çev. A. Taştan - M. D. Dereli, Lotus yay., 2015.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ünver Günay, Din Sosyolojisi, 3. baskı, İnsan yay., İstanbul, 2000; Hans Freyer, Din Sosyolojisi, Çev. Turgut Kalpsüz, Yay.Haz.: M. Rami Ayas, Doğu Batı yay., Ankara, 2013.
|
|