Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > Paraziter Hastalıklarda İmmunite
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
Paraziter Hastalıklarda İmmunite İkinci düzey VPZ 522 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Doç. Dr. Önder DÜZLÜ, Yrd. Doç. Dr. Zuhal ÖNDER
Dersin veriliş şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin amacı Genel immunoloji, antijenik varyasyon, immunoregulasyon, immunopatoloji koruyucu immunite ve aşılama ile ilgili teorik bilgi vermek
Dersin tanımı Protozoon, Helmint ve Artropodlara karşı gelişen immun yanıtlar ve mekanizması hakkında bilgi veren derstir.

Dersin içeriği
1- Parazit, parazitizm ve immun yanıt
2- İmmuniteye genel bakış ve paraziter hastalıklarda immunite
3- Protozoon enfeksiyonlarında immuniteye giriş
4- Köpek leishmaniosis’inde immunite
5- Eimeria ve Cryptosporidium enfeskiyonlarında immunite
6- Toxoplasmosis’de immunite
7- Babesia enfeksiyonlarında immunite
8- Helmint enfeksiyonlarında immuniteye giriş
9- Trematod enfeksiyonlarında immunite
10- Cestod enfeksiyonlarında immunite
11- Nematod enfeksiyonlarında immunite
12- Arthropod enfestasyonlarında immuniteye giriş
13- Pire ve bit enfestasyonlaında immunite
14- Kene enfestasyonlaında immunite
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Parazit hastalıklarında bağışıklık mekanizmasını bilmek
2- Helmintlerin bağışıklık mekanizmasını bilmek
3- Protozoonların bağışıklık mekanizmasını bilmek
4- Artropodların bağışıklık mekanizmasını bilmek
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 2 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özcel MA, İnci A, Turgay N, Köroğlu E. Tıbbi ve Veteriner İmmunoparazitoloji. Türkiye Parazitoloji derneği Yayınları, İzmir, 2007.
Yardımcı Kaynaklar URQUHART, GM , et. al. (1987) : Veterinary Parasitology , Longman Scientific and Technical.

Ders ile ilgili dosyalar