Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ Birinci düzey T310 ÖKD 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri 2. sınıf derslerini vermiş olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SUHEYB BİLGE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. SUHEYB BİLGE ve YRD. DOÇ. DR. FATMA DOĞRUEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. AHMET EMİN DEMİRBAŞ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ağız diş çene cerrahisi öncesinde hastanın genel sağlık yönünden değerlendirilmesi yapmak ile birlikte basit dentoalveolar girişimleri tanımlamak
Dersin tanımı Çene cerrahisi öncesi genel değerlendirme ve dentoalveolar cerrahi girişimler

Dersin içeriği
1- Hastanın cerrahi öncesi değerlendirilmesi
2- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
3- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
4- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
5- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
6- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
7- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
8- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
9- Tıbbi acil durumların önlenmesi ve tedavisi
10- Tıbbi acil durumların önlenmesi ve tedavisi
11- Laboratuar bulguları ve diş hekimliği açısından önemi
12- Yara çeşitleri ve tedavisi
13- Kemik ve yumuşak dokuda iyileşme (greft, flep, kırık v.s.)
14- Asepsi prensipleri ve cerrahi hazırlık
15- Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri
16- Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cerrahi işlem öncesi hastayı değerlendirir
2- Sistemik hastalıklara göre dental/cerrahi işlemi modifiye eder, hastayı uzmanla konsülte eder
3- Muhtemel bir acil durumda profesyonel acil yardım gelene kadar yapılması gerekenleri teorik düzeyde kavrar
4- Diş çekimi sonrası yara iyileşmesi sırasında meydana gelen olayları tanımlar
5- Hastayı ve hekimi muhtemel çapraz enfeksiyondan korur
6- Diş hekimliğinde uygulanabilecek sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini tanımlar
7- Diş çekimi ve dentoalveolar cerrahide kullanılacak aletleri ve malzemeleri tanımlar
8- Diş çekimi endikasyonları, kontrendikasyonları, komplikasyonları, çekim yöntemlerini tanımlar
9- Gömülü dişlerin patogenezini, çekim endikasyon ve kontrendikasyonlarını, çekim yöntemlerini ve komplikasyonlarını tanımlar
10- Apikal rezeksiyon endikasyonları ve kontrendikasyonlarını, cerrahi tekniği tanımlar

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 2 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     42
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Peterson's Principles of Oral and Maxillofacial Surgery

Ders ile ilgili dosyalar