Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ Birinci düzey T310 ÖKD 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri 2. sınıf derslerini vermiş olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SUHEYB BİLGE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. SUHEYB BİLGE ve YRD. DOÇ. DR. FATMA DOĞRUEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. AHMET EMİN DEMİRBAŞ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ağız diş çene cerrahisi öncesinde hastanın genel sağlık yönünden değerlendirilmesi yapmak ile birlikte basit dentoalveolar girişimleri tanımlamak
Dersin tanımı Çene cerrahisi öncesi genel değerlendirme ve dentoalveolar cerrahi girişimler

Dersin içeriği
1- Hastanın cerrahi öncesi değerlendirilmesi
2- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
3- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
4- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
5- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
6- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
7- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
8- Diş hekimliğinde sistemik hastalıkların önemi
9- Tıbbi acil durumların önlenmesi ve tedavisi
10- Tıbbi acil durumların önlenmesi ve tedavisi
11- Laboratuar bulguları ve diş hekimliği açısından önemi
12- Yara çeşitleri ve tedavisi
13- Kemik ve yumuşak dokuda iyileşme (greft, flep, kırık v.s.)
14- Asepsi prensipleri ve cerrahi hazırlık
15- Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri
16- Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cerrahi işlem öncesi hastayı değerlendirir
2- Sistemik hastalıklara göre dental/cerrahi işlemi modifiye eder, hastayı uzmanla konsülte eder
3- Muhtemel bir acil durumda profesyonel acil yardım gelene kadar yapılması gerekenleri teorik düzeyde kavrar
4- Diş çekimi sonrası yara iyileşmesi sırasında meydana gelen olayları tanımlar
5- Hastayı ve hekimi muhtemel çapraz enfeksiyondan korur
6- Diş hekimliğinde uygulanabilecek sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini tanımlar
7- Diş çekimi ve dentoalveolar cerrahide kullanılacak aletleri ve malzemeleri tanımlar
8- Diş çekimi endikasyonları, kontrendikasyonları, komplikasyonları, çekim yöntemlerini tanımlar
9- Gömülü dişlerin patogenezini, çekim endikasyon ve kontrendikasyonlarını, çekim yöntemlerini ve komplikasyonlarını tanımlar
10- Apikal rezeksiyon endikasyonları ve kontrendikasyonlarını, cerrahi tekniği tanımlar

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 2 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     42
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Peterson's Principles of Oral and Maxillofacial Surgery

Ders ile ilgili dosyalar