Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİYOKİMYA PROBLEMLERİ |
Üçüncü düzey |
EBK625 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. BEHZAT ÇİMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu dersde, farklı problemlerin metodolojik çözümü ile pratik ve teorik konular vurgulanır. Derslerde, interaktif eğitim teknikleri ve çeşitli görsel-işitsel materyaller kullanılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, laboratuvarda karşılaşılan problemlerin çözümünü ve kimyasal problemler / hesaplamaların çözüm metodlarını öğrencilere öğretmektir. Ayrıca, genel biyokimyada matematiksel problemlerin nasıl çözüleceğinin anlaşılması bu dersin temel amacıdır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derse sadece lisansüstü öğrenciler kabul edilebilir.
|
1- |
Çözünen, çözücü, çözelti, standart çözelti, seyreltme, stok çözelti seyreltme, çözelti konsantrasyonu . Su ve organik çözücülerin özellikleri.
|
2- |
Çözelti konsantrasyonlarının ifadesi, Çözümleri konsantrasyon brimleri, Kimyasal birimler.
Ağırlık ve hacim, % W / V, % W / W, % V / V konsantrasyonları, Özgül Ağırlık
|
3- |
Molarite, Molalite, Normalite, Konsantrasyon problemleri, Molarite, Molalite, Normalite Problemleri.
|
4- |
Ozmolarite, salin çözeltileri, Ozmolarite ölçüm problemleri
|
5- |
İyonik güç, Avogadro sayısı, Denge sabitleri, İyonik güç problemleri.
|
6- |
EXAM
|
7- |
Asitler ve bazların tanımı. Kuvvetli / zayıf asit / bazların iyonizasyonu, Asit ve Bazlarla ilgili problemler
|
8- |
Ayrışma sabiti, Henderson-Hasselbalch denklemi ve türetilmesi. Henderson-Hasselbalch eşitliği ile ilgili problemler
|
9- |
Tamponlar, Tanımı ve türleri, Tampon hazırlama, Biyokimyasal tamponlar, Tampon kapasitesi ve tampon aralığı, Tampon hazırlanması, Tamponlar ile ilgili problemler
|
10- |
Poliprotik asitler ve bazlar, Amino asitler, Kuvvetli / zayıf poliprotik asit ve bazların titrasyonu
|
11- |
H3PO4 ile titrasyon eğrileri, iyonlaşabilen R gruplu amino asitler , Kuvvetli asit veya baz ile poliprotik asitlerin titrasyon özellikleri, pK. pI
|
12- |
Suyun iyonizasyonu, pH ve pOH, pH testleri, pH metre, pH indikatörleri, aktiflik ve aktiflik katsayısı
|
13- |
Kuvvetli / zayıf asit ve bazların nötralizasyonu ve titrasyonu, Zayıf asit ve bazların denge sabiti. Ka, Kb, [H3O+] ve pH baglantıları
|
14- |
Nötralizasyon, titrasyon, pH ve pOH ile ilgili problemler
|
15- |
FİNAL EXAMINATION
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
laboratuvarda karşılaşılan problemlerin çözümünü ve kimyasal problemler / hesaplamaların çözüm metodlarını öğrencilere öğretmektir.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Prof.Dr.K.Muzaffer Üstdal, Prof.Dr.Orkide Donma, Prof.Dr.Sezai Kuş, Yrd.Doç.Dr.Behzat Çimen. GENEL VE KLİNİK BİYOKİMYA-I-, 2011, 1.Baskı, ISBN-978-9944-211-90-1. İstanbul Medikal Yayıncılık. İstanbul.
K. Moorthy, Fundamentals of Biochemical Calculations, 2nd Edn.2008, CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton, FL, 179 p.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|