Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HÜCRE DÖNGÜSÜ VE HÜCRE ÖLÜMÜ |
İkinci düzey |
HİS 514 |
Seçmeli |
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ÖZGE GÖKTEPE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ARZU HANIM YAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.Saim ÖZDAMAR
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ders
|
Dersin amacı
|
Dersi alan öğrencilerin, bir bölünmenin tamamlanmasından bir sonraki bölünmeye kadar geçen olaylar dizisi ve apoptozis hakkında bilgi sahibi olması.
|
Dersin tanımı
|
ders yüksek lisans öğrencilerinin aldığı teorik bir derstir.
|
1- |
Hücre bölünmesi,
|
2- |
Hücre döngüsü ve
düzenlenmesi,
|
3- |
Hücre farklılaşması,
|
4- |
Hücre yaşlanması,
|
5- |
Hücre ölümü,
|
6- |
Hücre tipleri
|
7- |
Apoptoz
|
8- |
Nekroz
|
9- |
Apoptoz ve Nekroz
|
10- |
Telomerler
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hücre bölünmesi tipleri hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Hücre döngüsü ve düzenlenmesi hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Hücre farklılaşması ve moleküler temelleri hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Hücre farklılaşma mekanizmalarını tanımlayabilme
|
5- |
Hücre yaşlanması ve yaşlanma teorileri hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
Hücre ölümünü tanımlayabilme
|
7- |
Apoptoz hakkında bilgi edinme
|
8- |
Nekroz hakkında bilgi edinme
|
9- |
Telomeri tanımlayabilmeli
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
2- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
3- |
insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
|
|
4- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
5- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
6- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
|
|
7- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
8- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
10- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
11- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
40
|
40
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
10
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
60
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Histoloji ve Hücre Biyolojisi
Abraham L.Kierszenbaum
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|