Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (yüksek Lisans) > HÜCRE DÖNGÜSÜ VE HÜCRE ÖLÜMÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HÜCRE DÖNGÜSÜ VE HÜCRE ÖLÜMÜ İkinci düzey HİS 514 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖZGE GÖKTEPE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ARZU HANIM YAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Saim ÖZDAMAR
Dersin veriliş şekli Teorik ders
Dersin amacı Dersi alan öğrencilerin, bir bölünmenin tamamlanmasından bir sonraki bölünmeye kadar geçen olaylar dizisi ve apoptozis hakkında bilgi sahibi olması.
Dersin tanımı ders yüksek lisans öğrencilerinin aldığı teorik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Hücre bölünmesi,
2- Hücre döngüsü ve düzenlenmesi,
3- Hücre farklılaşması,
4- Hücre yaşlanması,
5- Hücre ölümü,
6- Hücre tipleri
7- Apoptoz
8- Nekroz
9- Apoptoz ve Nekroz
10- Telomerler
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre bölünmesi tipleri hakkında bilgi sahibi olma
2- Hücre döngüsü ve düzenlenmesi hakkında bilgi sahibi olma
3- Hücre farklılaşması ve moleküler temelleri hakkında bilgi sahibi olma
4- Hücre farklılaşma mekanizmalarını tanımlayabilme
5- Hücre yaşlanması ve yaşlanma teorileri hakkında bilgi sahibi olma
6- Hücre ölümünü tanımlayabilme
7- Apoptoz hakkında bilgi edinme
8- Nekroz hakkında bilgi edinme
9- Telomeri tanımlayabilmeli
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2- Bilimsel bakışa sahip olur,
3- insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7- Bilimsel yenilikleri takip eder,
8- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 40 40
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 60 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Histoloji ve Hücre Biyolojisi Abraham L.Kierszenbaum
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar