Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.iö) > DÖNEM PROJESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DÖNEM PROJESİ İkinci düzey EGB 561 Zorunlu 1 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA DURMUŞÇELEBİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapabilme
Dersin tanımı Teorik eğitim bilgilerinin uygulamaya konması.

Dersin içeriği
1- Proje konusu belirleme
2- Proje konusuyla ilgili danışman görüşmesi
3- Proje konusu ile ilgili literatür taraması
4- Proje konusu ile ilgili literatür taraması
5- Proje konusu ile ilgili literatür taraması
6- Proje konusu ile ilgili literatür taraması
7- Proje konusu ile ilgili literatür taraması
8- Proje konusu ile ilgili literatür taraması
9- Proje konusu ile ilgili literatür taraması
10- Proje konusu ile ilgili literatür taraması
11- Proje konusunu danışman incelemesine gönderme
12- Proje konusunu dönütler çerçevesinde düzeltme
13- Proje konusunu danışman onayına gönderme
14- Projeyi yazdırma, ciltleme ve teslim etme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 1.İlgi duyduğu bir konuda araştırma konusu seçer
2- 2.Probleme ilişkin olarak literatür taraması yapar
3- 3.Konuyu, bilimsel araştırma yaklaşımıyla ele alıp yazar
4- 4.İncelediği konuya ilişkin yorum ve açıklamalar getirir
5- 5.Araştırdığı konuyla ilgili sonuç ve öneriler yazar
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 30 300
Kısa sınavlar 1 25 25
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 6 50 300
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     748
AKTS     30.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Derste ilan edilecektir.
Yardımcı Kaynaklar Derste ilan edilecektir.

Ders ile ilgili dosyalar