Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > GENETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENETİK Üçüncü düzey GZM113 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Botanik
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HASAN PINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ HASAN PINAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. HASAN TALHA ÜNSAL
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Genetik hakkında genel olarak ve özelde bitki genetiği hakkında öğrencileri bilgilendirmektir
Dersin tanımı Canlılarda özelde ise bitkilerde genetiği öğretmektir

Dersin içeriği
1- Genetiğe giriş, alt dalları, tarihçesi
2- Genetikte kullanılan bazı kavramlar
3- Genetik şifre, DNA'nın yapısı, kromozom tipleri
4- Mayoz ve mitoz bölünme
5- Canlılarda döllenme
6- Klasik Mendel Genetiği, Punnet karesi, segregasyon
7- Cinsiyete bağlı kalıtım ve genler
8- Ara Sınav
9- Pedigre analizi, eşdominanslık, epistasis, eksik dominans, çoklu gen etkisi, letal gen, pleiotrofi
10- DNA ve RNA sentezi
11- Protein sentezi, Rekombinant DNA, Polimeraz zincir reaksiyonu
12- Gen, genome ve kromozom mutasyonları
13- Kantitatif genetik ve kalıtım derecesi
14- Populasyon genetiği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genetiğin kapsamını öğreneceklerdir
2- Genetikle ilgili kavramları öğreneceklerdir
3- Mendel genetiği öğrenilecektir
4- Klasik genetikten sapmaları ele aldığımız epistasis, lethal, eşdominanslik gibi kavramlar öğrenilecektir
5- Bağlantı ve krossingover öğrenilecektir
6- DNA, RNA ve protein sentezi öğrenilecektir
7- Kantitatif genetik, kalıtım derecesi ve populasyon genetiği ile ilgili kavramlar öğrenilcektir
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 1 13
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genetik, Yıldırım, A. ve ark. 2004. Gaziosmanpaşa Üniv. Ziraat Fak. Yayınları No: 64.
Yardımcı Kaynaklar Genel Genetik, Falakalı, B. 1993. Ege Üniv. Fen Fak.Yayınları No: 148.

Ders ile ilgili dosyalar