Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği(doktora) > MİKRO SULAMA SİSTEMLERİNİN PROJELENMESİ VE UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKRO SULAMA SİSTEMLERİNİN PROJELENMESİ VE UYGULAMASI Üçüncü düzey BSM610 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ ÜNLÜKARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Ali Ünlükara
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıfta anlatım, power point ile sunum, tahtada hesaplama, excel ile hesaplama, kurulu sulama sistemlerinin incelenmesi
Dersin amacı Mikro sulama sistemlerinin projelendirilmesi
Dersin tanımı Damla ve minisprink sulama sistemleri, bu sistemlerin tasarımını etkileyen etmenler, sistem unsurlarının projelendirilmesi

Dersin içeriği
1- Basınçlı sulama sistemleri, basınçlı sulama sistem sınıfları, mikro sulama sistemleri, damla sulama sistemi, minisprey sulama, bubbler sulama sistemleri
2- Tıkanma ve Filtrasyon
3- Mikro sulama planlama etmenleri
4- Su dağıtıcı seçimi ve projelendirme kriterleri
5- Mikro sulama sistemleri Projelendirme Stratejisi
6- Mikro sulama sistemleri laterallerinin projelendirilmesi
7- Manifold boruların projelendirilmesi
8- Ana boruların projelendirilmesi
9- Kontrol ünitesi seçimi ve projelendirilmesi
10- Mikro sulama sistemleri projelendirme sentezi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mikro sulama sistemi projelendirilmesinin öğrenilmesi
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 8 24
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Keller J., Bliesner R.D., 1990. Sprinkle and Trickle Irrigation. The Blackburn Press, New Jersey, USA.
Yardımcı Kaynaklar Hoffman G.J., Evans R.G., Jensen M.E., Martin D.L., Elliott R.L.,2007. Design and Operation of Farm Irrigation Systems. ASABE,USA. Lamm F.R., Ayars J.E., Nakayama F.S., 2007. Microirrigation for Crop Production. Elsevier Developments in Agricultural Engineers 13,UK.

Ders ile ilgili dosyalar