Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > DİVAN ŞİİRİ BİLGİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİVAN ŞİİRİ BİLGİSİ İkinci düzey TDE 597 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ, YARD. DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU, ÖĞR. GÖR. DR. ABDULKADİR DAĞLAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Öğrenciye, divan şiiri ile ilgili aruz vezni,edebi sanatlar, nazım şekilleri ve türleri gibi temel bilgilerin verilmesi.
Dersin tanımı Öğrenciye divan şiir ile ilgili aruz vezni,edebi sanatla nazım şekilleri ve türleri gibi temel bilgileri verir.

Dersin içeriği
1- Divan şiirinin tanımı ve muhteva kaynakları.
2- Aruz vezni
3- Beyitlerden oluşan nazım şekilleri: Gazel, Müstezat.
4- Kaside
5- Mesnevi ve Kıt'a
6- Musammatlar: rubai, tuyuğ, murabba
7- Muhammes, tahmis, taştir
8- Ara sınav
9- terkib-i bend, terci-i bend ve diğer musammatlar
10- Türler, tevhid, na'at, münacaat, kırk hadis, bahariye, şitaiyye, ıydiyye.
11- Medhiye, hicviye, seyahatname, sefaretname vs...
12- Edebi sanatlar
13- Mana ile ilgili edebi sanatlar
14- Şekille ilgili edebi sanatlar
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci divan şiirinin tanımını ve muhteva kaynaklarını öğrenir.
2- Öğrenci aruz ölçüsünü öğrenir.
3- Divan şiiri nazım şekillerini öğrenir.
4- Divan şiiri nazım türlerini öğrenir.
5- edebi sanatları öğrenir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cem Dilçin, Şiir Bilgisi, TDK Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar