Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 4
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 4 Üçüncü düzey FDB 814 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA ULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Kenan HAS
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Seminer, Anlatım
Dersin amacı Üst seviyede bilimsel araştırma verilerine öğrencinin erişiminin sağlanması. Çalışma konusuyla ilgili dünya genelinde literatür taramasının yapılmasının sağlanması. Bunları deskriptif bir metot kullanarak belirlenen plana uygulanmasının sağlanması.
Dersin tanımı Tezle ilgili toplanacak materyallerin tespit ve değerlendirilmesini sağlayarak planlanan çerçevede verilerin değerlendirilmesini sağlar.

Dersin içeriği
1- Tez konusuyla ilgili olabilecek ulusal tez, makale, kitap vb.literatür taraması yapmak
2- Tez konusuyla ilgili olabilecek uluslararası tez, makale, kitap vb.literatür taraması yapmak
3- Tez konusuyla ilgili başta Journal Store olmak üzere bilimsel arama motorlarından makale temin etmek
4- Elde edilen konu, madde başlıklarını değerlendirmek
5- Tez konusuyla ilgili özel bir terminoloji oluşturmak
6- Üzerinde çalışılan literatür ekseninde daha önceden tartışılan soruları araştırmak
7- Üzerinde çalışılan literatür ekseninde daha önceden tartışılan soruları değerlendirmek
8- Üzerinde çalışılan literatür ekseninde daha önceden tartışılan sorulara yeni ve orijinal bakış açıları geliştirmek
9- Tez çalışmasında temel olabilecek soru ve sorunların belirlenmesi
10- Tez çalışmasında temel olabilecek önerilerin belirlenmesi
11- Çalışmada takip edilecek metodolojinin konuya uyarlanması
12- Dönemin gözden geçirilmesi
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çalışma alanında önceki dönem literatürü araştırmış olur
2- Çalışmada hangi soru ve önermeleri kullanacağına karar verir
3- Çalışmada takip edebileceği metodolojiye vakıf olur
4- Çalışmada kendi geliştirebileceği yeni yöntem ve teknikler üzerinde araştırma yapabilir
5- Çalışmanın orijinalliğini sağlamanın önemini anlamış olur.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 17 37 629
Toplam iş yükü     629
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez konusuyla ilgili ulusal ve uluslararası çalışmalar
Yardımcı Kaynaklar Tez konusuyla ilgili ulusal ve uluslararası çalışmalar

Ders ile ilgili dosyalar