Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 2 |
Birinci düzey |
VFT 812 |
|
4 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. Bilal Cem LİMAN, PROF. DR. Gökhan ERASLAN, PROF. DR. MURAT KANBUR, PROF. DR. Feride KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Pratik
|
Dersin amacı
|
Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplinin, tez konuları ile ilgili güncel literatür, yeni gelişmeleri izleyebilme, değerlendirebilme ve tartışabilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Tez çalışmasına yönelik konular hakkında araştırma yapmak, deneysel bir tez çalışması ise izlenmesi gereken yolları izleyerek çalışmayı tamamlamak ve yazılı döküman haline getirmek.
|
1- |
Tez konusu ile ilgili literatür taramasının hazırlanması
|
2- |
Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
|
3- |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
4- |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
5- |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
6- |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
7- |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
8- |
Tezin materyal ve metot bölümünün hazırlanması
|
9- |
Tezin materyal ve metot bölümünün hazırlanması
|
10- |
Tezin materyal ve metot bölümünün hazırlanması
|
11- |
Tezin materyal ve metot bölümünün hazırlanması
|
12- |
Tezin materyal ve metot bölümünün hazırlanması
|
13- |
Tezin materyal ve metot bölümünün hazırlanması
|
14- |
Tezin materyal ve metot bölümünün hazırlanması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tez konusu ile ilgili topladığı bilgileri sentezleyebilme becerisi
|
2- |
Literetürü analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisi
|
3- |
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme
|
4- |
Tez konusundaki bir problemi çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, uygulayabilme ve sonuçları değerlendirebilme becerisi edinme
|
5- |
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı, sorunları, araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi
|
6- |
Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
|
|
2- |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
|
|
3- |
Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
|
|
4- |
Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
|
|
5- |
Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
|
|
6- |
Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
|
|
7- |
Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
|
|
8- |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
|
|
9- |
Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
|
10- |
Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
|
|
11- |
Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
|
|
12- |
Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
|
|
13- |
Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
|
|
14- |
Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
15- |
Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
16- |
Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
|
|
17- |
Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
|
|
18- |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
|
|
19- |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
|
|
20- |
Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
10
|
140
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
40
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
50
|
8
|
400
|
Toplam iş yükü
|
|
|
622
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnternet ortamında literatür tarama
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Danışman öğretim üyesiyle birlikte belirlenecek tez çalışmasına yönelik kitap, makale, tez ve bildiriler.
|
|