Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RADYO TV'YE GİRİŞ |
Birinci düzey |
URTS 103 |
|
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VAHİT İLHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. VAHİT İLHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans, Sınıf dışı ders çalışma (ön çalışma, pekiştirme)
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin radyo ve televizyon yayıncılığının tarihsel gelişimini, radyo ve televizyon yayıncılığındaki temel kavram ve süreçleri öğrenmeleri; ilerleyen dönemlerde alacakları radyo ve televizyon yayıncılığıyla ilgili diğer derslerde ihtiyaç duyacakları temel bilgi birikimi kazanmaları temel amaçtır.
|
Dersin tanımı
|
Radyo ve televizyon yayıncılığına dair temel bilgileri içeren bir derstir.
|
1- |
Radyo ve televizyon yayıncılığı ile ilgili temel kavramlar: Yayın, radyo yayını, televizyon yayını, elektromanyetik dalga, frekans, dalgaboyu, frekans bantları, AM (Amplitude Modulation), FM (Frequency Modulation)
|
2- |
Radyonun icadı ve gelişimi
|
3- |
Radyonun teknik ekipmanları
|
4- |
Radyo programı yapım aşamaları ve radyo program türleri
|
5- |
Radyonun anlatı özellikleri
|
6- |
Televizyonun icadı ve gelişimi
|
7- |
Televizyon yayın teknikleri: Karasal analog yayıncılık, karasal sayısal yayıncılık, tarama sistemleri
|
8- |
Televizyon yayın teknikleri: Uydu yayıncılığı, kablo TV yayıncılığı,
|
9- |
İnternet Tabanlı Yayıncılık: IPTV yayıncılığı, internet TV yayıncılığı, mobil TV yayıncılığı
|
10- |
Televizyon programı yapım aşamaları ve televizyon program türleri
|
11- |
Televizyonun anlatı özellikleri
|
12- |
Radyo ve televizyon yönetim sistemleri: Kamu hizmeti yayıncılığı, tecimsel yayıncılık, karma sistem.
|
13- |
Dinleyici ve izleyici kavramları, dinleyici ve izleyici araştırmaları
|
14- |
Türkiye''de radyo ve televizyon yayıncılığı
|
15- |
Kitle iletişim sistemleri
|
16- |
Tecimsel yayıncılık ve kamu hizmeti yayıncılığı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, radyo ve televizyon yayıncılığı ile ilgili temel kavramları öğrenir.
|
2- |
Radyo ve televizyonda sesin ve görüntünün bir noktadan başka bir noktaya nasıl gönderildiğini öğrenir.
|
3- |
Radyo ve televizyonun teknik olarak nasıl ortaya çıktığını ve geliştiğini öğrenir.
|
4- |
Bir radyo ya da televizyon programının hangi süreçlerden geçerek üretildiğini öğrenir.
|
5- |
Farklı radyo ve televizyon programlarının özelliklerini ve farklılıklarını öğrenir.
|
6- |
Radyo ve televizyon kuruluşlarının siyasi ve ekonomik açıdan hangi sistemler içerisinde faaliyet gösterdiklerini öğrenir.
|
7- |
Tecimsel sistemlerde program-reklam-reyting ilişkisinin doğasını ve bu ilişki ağının yayıncılık sektörünü nasıl şekillendirdiğini kavrar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
15- |
Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
16- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
55
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
20
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
80
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Aysel Aziz, Elektronik Yayıncılıkta Temel Bilgiler, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları,Ankara, 1996.
Şermin Tekinalp, Camera Obscura''dan Synopticon''a Karşılaştırmalı Radyo veTelevizyon, Der Yayınları, İstanbul, 2011.
Hamza Çakır, Tüm Yönleriyle Radyo, Siyasal Kitabevi,Ankara, 2005
|
|