Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > SOSYOLOJİ TARİHİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYOLOJİ TARİHİ 2 Birinci düzey SOS202 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET BURAK KAHRAMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli -
Dersin amacı Sosyoloji tarihi hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı 19.yüzyıldan sonra ki sosyologların yöntemlerini ve kuramlarını inceler

Dersin içeriği
1- İlk dönemin genel bir tekrarı ve hatırlatılması, yeni dönemde incelenecek sosyologlar hakkında bilgi verilmesi.
2- E. Durkheim ve sosyolojik teorisi 1
3- E. Durkheim ve sosyolojik teorisi 2
4- Max Weber ve sosyolojik teorisi 1
5- Max Weber ve sosyolojik teorisi 2
6- G. Simmel ve sosyolojik teorisi 1
7- G. Simmel ve sosyolojik teorisi 2
8- Vize
9- İlk kadın sosyologlar ve sosyolojik teorileri 1
10- İlk kadın sosyologlar ve sosyolojik teorileri 2
11- Du Bois ve Kuramı 1
12- Du Bois ve Kuramı II
13- T. Veblen''''in Teorisi 1
14- T. Veblen''''in Teorisi II
15- K. Manheim 1
16- K. Manheim 2
17- Final
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyologlar hakkında bilgi sahibi olmak
2- Sosyoloji tarihinde yer alan olayları öğrenmek
3- Sosyologların topluma olan katkılarını değerlendirmek
4- Tarihte ki kuramlardan bugün ki çağdaş kuramlara bakmak
5- Klasik ve çağdaş kuramlar arasında bağ kurabilmek
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 3 18
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 5 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı G. Ritzer Klasik Sosyoloji Kuramları
Yardımcı Kaynaklar G. Havens Fikirler Çağı

Ders ile ilgili dosyalar