Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İletişim Bilimleri (doktora) > MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ Üçüncü düzey İLB 617 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FİKRET YAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA KOÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüzyüze anlatım
Dersin amacı Medyanın ekonomik yapısını, gelişim aşamalarını, medyanın ekonomi politiğine yönelik yaklaşımları incelemektir.
Dersin tanımı Medyanın dönüşümünü ekonomi-politik yaklaşım esasına göre irdeleyen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Medyanın ekonomik yapısı
2- Medyanın ekonomi politiği-1
3- Medyanın ekonomi politiği-2
4- Türk Medyasının ekonomik dönüşümü
5- Temel Yaklaşımlar
6- Temel Yaklaşımlar
7- Temel Yaklaşımlar
8- Vize
9- Örnek kitapların incelenmesi
10- Örnek kitapların incelenmesi
11- Örnek kitapların incelenmesi
12- Örnek kitapların incelenmesi
13- Örnek kitapların incelenmesi
14- Örnek kitapların incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Medyanın ekonomik yapısını öğrenmek
2- Medyanın örgüt yapısını irdelemek
3- Medya yönetimi fonksiyonlarını öğrenmek
4- Ekonomi-politik yaklaşımları öğrenmek
5- Ekonomi-politik yaklaşımları öğrenmek
6- Farklı bakış tarzlarıyla medya sistemini incelemek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Greider, William,(2003), Tek Dünya: Küresel Kapitalizmin Manik Mantığı, İmge,Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Kuyucu, M., (2012), Türkiye'de Medya Ekonomisi", Esen Kitap, İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar