Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KİŞİLİK KURAMLARI |
Üçüncü düzey |
RPD 202 |
|
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ HABİB HAMURCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
|
Dersin amacı
|
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Kişiliğin temel kavramları ve kişilik kuramlarına genel bakış
|
2- |
Psikanalitik Kuram: Sigmund Freud
|
3- |
Analitik Psikoloji:Carl Gustav Jung
|
4- |
Bireysel Psikoloji:Alfred Adler
|
5- |
Psiko-sosyal Gelişim Kuramı: Erik H. Erikson
|
6- |
Kişilerarası İlişkiler Kuramı: Harry Stack Sullivan
|
7- |
Psikanalitik Sosyal Kuram: Karen Horney
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Davranışçı Kuram: Watson, Skinner
|
10- |
Sosyal Öğrenme Kuramı:Albert Bandura
|
11- |
Kişisel Yapılar Kuramı: George Kelly
|
12- |
Varoluşçu Kuram: Rollo May
|
13- |
Ayırıcı Özellik Kuramı: Allport, Cattell, McCrae, Costa
|
14- |
Biyolojik Kuram: Eysenck
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kişilik kuramlarına ilişkin temel kavramları kavrama
|
2- |
Kişilik kuramlarına ilişkin geniş bir bakış açısı kazanma
|
3- |
Kişilik kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirebilme
|
4- |
Kişilik kuramlarının temel öğelerini örnek durumlar üzerinde kullanabilme
|
5- |
Kişilik kuramlarını kendi içinde ve diğer kuramlarla karşılaştırabilme
|
6- |
Kişilikleri ve kişilik gelişimini kişilik kuramları çerçevesinde yorumlayabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
26
|
338
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
7
|
49
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
6
|
36
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
425
|
AKTS
|
|
|
17.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gençtanırım-Kurt, D., & Çetinkaya-Yıldız, E. (2019). Kişilik kuramları: Gerçek yaşamdan kişilik analizi örnekleriyle. (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Yazgan İnanç, B. Yerlikaya, E.E. (2009). Kişilik Kuramları. Ankara: Pegem Akademi.
-Gençtan, E. (2008). Psikanaliz ve Sonrası. İstanbul: Metis Yayınları.
|
|