Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Tarımda drenajın önemini kavramak, tarımsal drenajın tanımını yapmak, drenaj açısından bazı toprak özelliklerini ve toprakta suyunun hareketine ilişkin temel yasaları bilmek, drenaj etütlerini yapabilmek, yüzey ve yüzey altı drenaj sistemlerinin tasarımlarını yapmaktır.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Drenajın tanımı
|
2- |
Drenaj ihtiyacı ve faydaları
|
3- |
Toprak-Bitki-Su ilişkileri
|
4- |
Tarım arazilerinde fazla su birikmesinin nedenleri
|
5- |
Sulama-Drenaj ilişkisi
|
6- |
Drenaj etütleri
|
7- |
Vize
|
8- |
Hidrolik iletkenlik ölçümleri
|
9- |
Yüzey drenaj sistemleri
|
10- |
Açık drenaj kanallarının projeleme ilkeleri
|
11- |
Yüzey altı drenaj sistemleri
|
12- |
Borulu drenajda kullanılan malzemelerin seçimi ve dren borularının denenmesi
|
13- |
Borulu dren hatlarının makineyle tesisi
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tarımsal drenajın tanımını yapabilme ve önemini kavrayabilme
|
2- |
Drenaj açısından toprak özelliklerini açıklayabilme
|
3- |
Toprak suyu hareketine ilişkin temel yasaları açıklayabilme
|
4- |
Drenaj etütlerini ve hidrolik iletkenlik ölçümlerini yapabilme
|
5- |
Açık drenaj kanallarını boyutlandırabilme
|
6- |
Yüzey drenaj sistemlerinin tasarımını yapabilme
|
7- |
Yüzey altı drenaj sistemlerinin tasarımını yapabilme
|
8- |
Borulu drenajda koşullara göre uygun malzemeleri seçebilme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
|
|
3- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
|
|
5- |
Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
|
|
8- |
Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
4
|
24
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
3
|
5
|
15
|
Arazi çalışması
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Drenaj Sistemlerinin Tasarımı, Ankara Ün. Ziraat Fak. Yay.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sulama ve Drenaj, Çukurova Üniv. Ziraat Fak. yay.
|
|