Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği(doktora) > SULAMA VE DRENAJ ÇALIŞMALARINDE VERİ TOPLAMA VE İŞLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SULAMA VE DRENAJ ÇALIŞMALARINDE VERİ TOPLAMA VE İŞLEME Üçüncü düzey BSM605 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Tarımda drenajın önemini kavramak, tarımsal drenajın tanımını yapmak, drenaj açısından bazı toprak özelliklerini ve toprakta suyunun hareketine ilişkin temel yasaları bilmek, drenaj etütlerini yapabilmek, yüzey ve yüzey altı drenaj sistemlerinin tasarımlarını yapmaktır.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Drenajın tanımı
2- Drenaj ihtiyacı ve faydaları
3- Toprak-Bitki-Su ilişkileri
4- Tarım arazilerinde fazla su birikmesinin nedenleri
5- Sulama-Drenaj ilişkisi
6- Drenaj etütleri
7- Vize
8- Hidrolik iletkenlik ölçümleri
9- Yüzey drenaj sistemleri
10- Açık drenaj kanallarının projeleme ilkeleri
11- Yüzey altı drenaj sistemleri
12- Borulu drenajda kullanılan malzemelerin seçimi ve dren borularının denenmesi
13- Borulu dren hatlarının makineyle tesisi
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarımsal drenajın tanımını yapabilme ve önemini kavrayabilme
2- Drenaj açısından toprak özelliklerini açıklayabilme
3- Toprak suyu hareketine ilişkin temel yasaları açıklayabilme
4- Drenaj etütlerini ve hidrolik iletkenlik ölçümlerini yapabilme
5- Açık drenaj kanallarını boyutlandırabilme
6- Yüzey drenaj sistemlerinin tasarımını yapabilme
7- Yüzey altı drenaj sistemlerinin tasarımını yapabilme
8- Borulu drenajda koşullara göre uygun malzemeleri seçebilme
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 6 4 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 5 15
Arazi çalışması 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Drenaj Sistemlerinin Tasarımı, Ankara Ün. Ziraat Fak. Yay.
Yardımcı Kaynaklar Sulama ve Drenaj, Çukurova Üniv. Ziraat Fak. yay.

Ders ile ilgili dosyalar