Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMA Birinci düzey ENM 430 Zorunlu 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ENM 309 ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROL I - ENM 311 YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI I (Derslerden en az devamdan muaf olmak gerekir)
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLHAN TOĞA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Elemanları
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Elemanları
Dersin veriliş şekli Pratik Uygulama
Dersin amacı Endüstri Mühendisliği tekniklerinin, üretim veya hizmet sektöründen tespit edilen problemlere uygulanması.
Dersin tanımı Bu derste öğrencilerin şimdiye kadar elde etmiş oldukları teorik bilgi kazanımlarının gerçek hayat problemlerine uygulaması yapılır.

Dersin içeriği
1- Mevcut sistemin analiz edilmesi
2- Problem semptomlarının belirlenmesi
3- Problemin tanımlanması
4- Literatür araştırması
5- Problemin çözümü için uygulanabilecek endüstri Mühendisliği tekniklerinin araştırılması
6- En uygun tekniğin seçilmesi
7- Verilerin toplanması ve analiz
8- Verilerin toplanması ve analiz
9- Seçilen tekniğin probleme uygulanması
10- Uygulama
11- Sonuçların değerlendirilmesi ve analiz
12- Sonuçların değerlendirilmesi ve analiz
13- Uygulama sonuç raporunun hazırlanması
14- Uygulama sonuç raporunun hazırlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sistemin mevcut durumunu analiz edebilme becerisi kazanmak
2- Problem tanımlama becerisi kazanmak
3- Uygun çözüm yöntemlerini bulma ve seçme becerisi kazanmak
4- Proje raporu hazırlama ve yazma becerisi kazanmak
5- Takım olarak etkin çalışabilme becerisi kazanmak
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 50 50
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     138
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -scholar.google.com, EBSCO, dergipark,

Ders ile ilgili dosyalar