Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mekatronik Mühendisliği (y.l.) > BİLGİSAYAR DESTEKLİ SİSTEM MODELLEME VE KONTROL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ SİSTEM MODELLEME VE KONTROL İkinci düzey MEM 510 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞAHİN YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ŞAHİN YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, mekanik sistemlerde teorik ve simülasyon kontrol uygulamalarını MATLAB Simulink Toolbox kullanımı ile öğretmektir.
Dersin tanımı Ders, kontrol tekniklerinin teorik altyapısı üzerine yoğunlaşacaktır. Bu teknikler, mekanik sistemlerin kontrolü üzerine yoğunlaşmaktadır. Haftada 3 saat teorik ders olarak uygulanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Sistemler ve modeller.
2- Sistemler ve modeller.
3- Kompleks sistemlerin modellenmesi.
4- Lagrange eşitlikleri.
5- Bond grafikleri.
6- Sistem tanımlama.
7- Geçici rejim tepkisinden kestirim.
8- Ara Sınav
9- Spektrum ve frekans fonksiyonları.
10- En küçük kareler kestirimi.
11- Dinamik modellerde parametre kestirimi. Model geçerleme.
12- Matlab’a giriş, dinamik sistemlerin simülasyonu.
13- Simulink’e giriş, blokların tanımı, blok diyagramları, dinamik sistemlerin simülasyonu ve blok diyagramı.
14- Standart kontrol metotlarının uygulaması (PD kontrol, PID kontrol ve adaptif kontrol sistemleri)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sistem modelleme
2- Kontrol teknikleri
3- Simulink toolbox ile simülasyon
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ogata K, System Dynamics, Prentice-Hall Inc. New Jersey,1992. Software 2009.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar