Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (yüksek Lisans) > ANAEROB BAKTERİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANAEROB BAKTERİLER İkinci düzey MİK 607 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKÇEN DİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÖKÇEN DİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ.DR AYCAN GÜNDOĞDU
Dersin veriliş şekli Teorik sunum ve uygulama
Dersin amacı Anaerob mikroorganizmalar, anaerob bakteri kültürü ve anaerobik identifikasyon hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Mikrobiyoloji laboratuvarında anaerob bakterilerin üretilmesi ve tanımlanması

Dersin içeriği
1- T:Anaerobik kültür P: Anaerob kültür için uygun örnek alımı
2- T:Anaerobik identifikasyon P: Anaerob kültür için uygun örnek transferi
3- T:Anaerobik besiyerinin özellikleri P: Anaerob kültür için besiyeri hazırlanması 1
4- T:Sindirim sistemi anatomisi P: Anaerob kültür için besiyeri hazırlanması 2
5- Sindirim sistemi fizyolojisi P:Anaerob kültür için antibiyotik diski hazırlanması 1
6- T:Bağırsak florası P:Anaerob kültür için antibiyotik diski hazırlanması 2
7- T:Bağırsak florası ve hastalıklar arasındaki ilişki P:Anaerob kültür ekimi
8- VİZE
9- T:Anaerobik identifikasyon (Bacterioides) P: Anaerob kültür değerlendirme 1
10- Anaerobik identifikasyon (Fusobacterium) P:Anaerob kültür değerlendirme 2
11- T:Anaerobik identifikasyon (Porphyromonas) P:Anaerob kültür değerlendirme 3
12- T:Anaerobik identifikasyon (Prevotella) P:Aerotolerans test
13- T:Anaerobik identifikasyon (Actinomyces) P:Anaeroblar için antibiyotik duyarlılık testi
14- T:Anaerobik identifikasyon (Clostridium) P:Anaerob kültür pasajlama
15- T:Anaerobik identifikasyon (Peptostreptococcus, Propionibacterium) P:B.fragilis identifikasyon
16- FİNAL
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mikrobiyolojide anaerob kültür metodlarının önemini öğretmek
2- Mikrobiyolojide anaerobik identifikasyonun önemini öğretmek
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2- Bilimsel bakışa sahip olur,
3- insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7- Bilimsel yenilikleri takip eder,
8- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı •Anaerop enfeksiyonların rutin tanısı, KLİMUD
Yardımcı Kaynaklar •Manual of clinical microbiology / ed. Patrick R.Murray; Ellen Jo Baron

Ders ile ilgili dosyalar