Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANAEROB BAKTERİLER |
İkinci düzey |
MİK 607 |
|
2 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÖKÇEN DİNÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. GÖKÇEN DİNÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ.DR AYCAN GÜNDOĞDU
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik sunum ve uygulama
|
Dersin amacı
|
Anaerob mikroorganizmalar, anaerob bakteri kültürü ve anaerobik identifikasyon hakkında bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Mikrobiyoloji laboratuvarında anaerob bakterilerin üretilmesi ve tanımlanması
|
1- |
T:Anaerobik kültür P: Anaerob kültür için uygun örnek alımı
|
2- |
T:Anaerobik identifikasyon P: Anaerob kültür için uygun örnek transferi
|
3- |
T:Anaerobik besiyerinin özellikleri P: Anaerob kültür için besiyeri hazırlanması 1
|
4- |
T:Sindirim sistemi anatomisi P: Anaerob kültür için besiyeri hazırlanması 2
|
5- |
Sindirim sistemi fizyolojisi P:Anaerob kültür için antibiyotik diski hazırlanması 1
|
6- |
T:Bağırsak florası P:Anaerob kültür için antibiyotik diski hazırlanması 2
|
7- |
T:Bağırsak florası ve hastalıklar arasındaki ilişki P:Anaerob kültür ekimi
|
8- |
VİZE
|
9- |
T:Anaerobik identifikasyon (Bacterioides) P: Anaerob kültür değerlendirme 1
|
10- |
Anaerobik identifikasyon (Fusobacterium) P:Anaerob kültür değerlendirme 2
|
11- |
T:Anaerobik identifikasyon (Porphyromonas) P:Anaerob kültür değerlendirme 3
|
12- |
T:Anaerobik identifikasyon (Prevotella) P:Aerotolerans test
|
13- |
T:Anaerobik identifikasyon (Actinomyces) P:Anaeroblar için antibiyotik duyarlılık testi
|
14- |
T:Anaerobik identifikasyon (Clostridium) P:Anaerob kültür pasajlama
|
15- |
T:Anaerobik identifikasyon (Peptostreptococcus, Propionibacterium) P:B.fragilis identifikasyon
|
16- |
FİNAL
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mikrobiyolojide anaerob kültür metodlarının önemini öğretmek
|
2- |
Mikrobiyolojide anaerobik identifikasyonun önemini öğretmek
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
2- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
3- |
insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
|
|
4- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
5- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
6- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
|
|
7- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
8- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
10- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
11- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
1
|
14
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
•Anaerop enfeksiyonların rutin tanısı, KLİMUD
|
Yardımcı Kaynaklar
|
•Manual of clinical microbiology / ed. Patrick R.Murray; Ellen Jo Baron
|
|