Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > ANAEROB BAKTERİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANAEROB BAKTERİLER Birinci düzey MİK 607 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKÇEN DİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÖKÇEN DİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ.DR AYCAN GÜNDOĞDU
Dersin veriliş şekli Teorik sunum ve uygulama
Dersin amacı Anaerob mikroorganizmalar, anaerob bakteri kültürü ve anaerobik identifikasyon hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Mikrobiyoloji laboratuvarında anaerob bakterilerin üretilmesi ve tanımlanması

Dersin içeriği
1- T:Anaerobik kültür P: Anaerob kültür için uygun örnek alımı
2- T:Anaerobik identifikasyon P: Anaerob kültür için uygun örnek transferi
3- T:Anaerobik besiyerinin özellikleri P: Anaerob kültür için besiyeri hazırlanması 1
4- T:Sindirim sistemi anatomisi P: Anaerob kültür için besiyeri hazırlanması 2
5- Sindirim sistemi fizyolojisi P:Anaerob kültür için antibiyotik diski hazırlanması 1
6- T:Bağırsak florası P:Anaerob kültür için antibiyotik diski hazırlanması 2
7- T:Bağırsak florası ve hastalıklar arasındaki ilişki P:Anaerob kültür ekimi
8- VİZE
9- T:Anaerobik identifikasyon (Bacterioides) P: Anaerob kültür değerlendirme 1
10- Anaerobik identifikasyon (Fusobacterium) P:Anaerob kültür değerlendirme 2
11- T:Anaerobik identifikasyon (Porphyromonas) P:Anaerob kültür değerlendirme 3
12- T:Anaerobik identifikasyon (Prevotella) P:Aerotolerans test
13- T:Anaerobik identifikasyon (Actinomyces) P:Anaeroblar için antibiyotik duyarlılık testi
14- T:Anaerobik identifikasyon (Clostridium) P:Anaerob kültür pasajlama
15- T:Anaerobik identifikasyon (Peptostreptococcus, Propionibacterium) P:B.fragilis identifikasyon
16- FİNAL
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mikrobiyolojide anaerob kültür metodlarının önemini öğretmek
2- Mikrobiyolojide anaerobik identifikasyonun önemini öğretmek
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı •Anaerop enfeksiyonların rutin tanısı, KLİMUD
Yardımcı Kaynaklar •Manual of clinical microbiology / ed. Patrick R.Murray; Ellen Jo Baron

Ders ile ilgili dosyalar